skip to Main Content
E-mailing.

Proč se vyplatí dělat e-mailing, i když zákazníci nenakupují jako obvykle

Ačkoli spolu e-mailing a prodej úzce souvisí, mějte na paměti, že e-mailový marketing rozhodně není jen o prodeji. Proto se vyplatí nad ním uvažovat i v případě, že u vás zákazníci momentálně nenakupují. Nevěříte? Pak se podívejte, jaké cenné benefity vám může tento nástroj propagace přinést.

Využijte plný potenciál e-mailů

E-mail je stále velmi důležitým komunikačním prostředkem, který používáme denně. Statistiky ukazují, že jej v současnosti využívá více než polovina světové populace. Už v roce 2018 bylo denně odesláno 281 miliard e-mailů – a očekává se, že do roku 2023 by toto číslo mohlo vyrůst až na 347 miliard.

Zároveň také celých 61 % zákazníků očekává, že jim e-mail poskytne užitečné informace, například rady či tipy. Dá se tedy říct, že stejně jako mají firmy zájem oslovit zákazníky, mají i zákazníci zájem o informace. Poskytněte jim je. V opačném případě skončí e-mail s největší pravděpodobností v koši a nikdo ho nebude číst.

Jako velmi povedený příklad můžeme uvést e-mail od slevového portálu Slevomat. Obsah e-mailu reaguje na (tou dobou) aktuální situaci a příjemcům přináší hned několik užitečných rad a tipů.

Příklad E-mailingu: Slevomat.cz

Dalším příkladem může být e-mail, který zasílal portál Jobs.cz. I v něm najdou příjemci obsah, který se jim (zde konkrétně při hledání zaměstnání) bude hodit.

Příklad E-mailingu: Jobs.cz

E-mail má tedy i v současnosti obrovský potenciál. Byl by hřích ho nevyužít – zvláště proto, že vám e-mailing může přinést hned několik cenných benefitů.

Získejte si důvěru zákazníků a zapracujte na vašem vztahu

E-mailový marketing vám umožňuje posílat personalizované zprávy vašim zákazníkům, což pomáhá vytvářet osobnější vztah. Navíc, srovnáním různých e-mailingových nástrojů můžete zjistit, který z nich nejlépe vyhovuje potřebám vašeho podnikání a zákazníkům. Je důležité zvážit funkce jako automatizaci e-mailové komunikace, možnosti personalizace a integrace s dalšími marketingovými nástroji.

Pojďme si nyní krátce představit, jak na vztahu s vašimi zákazníky prostřednictvím e-mailů zapracovat:

  • Segmentujte svoji databázi kontaktů. Bez toho to půjde jen stěží. Rozdělte svou databázi do skupin, které spojují určité vlastnosti či chování. Díky tomu mnohem snadněji připravíte obsah šitý na míru dané skupině. Příjemce můžete rozčlenit podle různých kritérií – podle aktivity, jejich chování, demografických údajů či zájmů. Pro získání dat pak můžete využít například formulář pro sběr e-mailů, vycházet lze také z chování zákazníků na webu. Pokud rok nakupujete psí granule, ale neustále vám chodí e-maily s konzervami pro kočky, nabudete dojmu, že vás firma vlastně vůbec nezná a že jí na vás nezáleží.
  • Zamyslete se nad tím, jaký problém daná skupina asi momentálně řeší. Co vaše zákazníky pálí? Jaké mají potřeby a touhy? Poskytněte příjemcům radu, která jim pomůže daný (domnělý) problém vyřešit. Zákazníky ale můžete prostřednictvím e-mailů také informovat či je například pobavit. Třeba tak, jak to udělal ve svém e-mailu FlixBus:
Příklad E-mailingu: FlixBus.cz
Příklad E-mailingu: FlixBus.cz

Skvělým způsobem, jak budovat vztah se zákazníkem, je také zasílání e-mailu na základě speciální příležitosti. Tu mohou představovat narozeniny, svátek, ale třeba také společné výročí (například rok od registrace). Dejte prostřednictvím e-mailu zákazníkovi najevo, že je pro vás důležitý. K e-mailu také můžete přiložit dárek – například slevový kupón (v Runastic by mohli ještě zapracovat na skloňování).

Příklad E-mailingu: Runtastic

Od získání důvěry a budování vztahu s potenciálním zákazníkem je to pak jen krok k dalšímu podstatnému benefitu, který vám může e-mailing přinést – k pozitivnímu vlivu na budování značky. Pokud totiž budete příjemcům pravidelně posílat e-maily s užitečným obsahem, firma bude zůstávat v jejich povědomí. A nejen to. Tímto způsobem lze ovlivnit i to, do jaké míry vás zákazníci znají.

A co vliv na SEO?

Na první pohled by se mohlo zdát, že e-mailing s optimalizací pro vyhledávače příliš nesouvisí. Opak je ale pravdou. E-mailing navíc může pomoci SEO hned v několika směrech. O co jde?

  • E-maily mohou být skvělým zdrojem návštěvnosti pro váš web. Nyní už navíc mluvíme o kvalitní a relevantní návštěvnosti, protože e-maily přivádějí na web ty, které daný obsah opravdu zajímá.
  • Za zmínku stojí i uživatelské interakce – pokud vaši odběratelé web navštíví, je pravděpodobné, že budou někteří z nich příspěvky komentovat či sdílet. Jiní si naopak prohlédnou další obsah a stráví tak na vašem webu delší čas. Může se snížit míra okamžitého opuštění, díky novým komentářům se také rozšiřuje obsah. Všechny zmíněné faktory pak ukazují vyhledávačům autoritu webu.
  • E-mailový marketing má také co do činění s linkbuildingem. Využijte proto příležitosti a motivujte své čtenáře, aby zajímavý obsah sdíleli dál.
  • Dalším pozitivem, které může e-mailing přinést, je rychlejší indexace stránek. Jak je to možné? Google totiž dokáže projít odkazy, které se nacházejí ve schránkách příjemců. Pro indexaci tedy stačí přidat do e-mailu odkaz na danou stránku.

Sekundární výhody e-mailingu

Zapomenout rozhodně nesmíme ani na sekundární výhody, které e-mailing přináší. Může vám pomoci například k lepšímu pochopení vaší cílové skupiny. Díky e-mailovému marketingu lze lépe poznat, jaké mají vaše zákazníci touhy a potřeby či jaké problémy řeší. To vás pak může zase nasměrovat ke zlepšení vašich služeb.

Jako příklad můžeme uvést například e-mail z webu Pelikan.cz, který se zabývá prodejem letenek a zájezdů. Ten v e-mailu přináší několik tipů na ubytování v tuzemsku. Seznam zahrnuje různé typy zařízení – hotely s wellness, penzion na klidném místě u lesa i poměrně netradiční ubytování. Reakce zákazníků pak mohou portálu napovědět, jaký druh pobytů u zákazníku vede na pomyslném žebříčku oblíbenosti.

Příklad e-mailingu: Pelikan.cz

E-mailing má smysl

Je tedy očividné, že e-mailový marketing rozhodně smysl má – a to i v případě, že u vás zákazníci momentálně nenakupují. Může vám totiž přinést řadu cenných benefitů.

Rádi byste také začali s e-mailovým marketingem? Pak rozhodně navštivte náš sesterský blog, kde najdete další užitečné články, které vám pomohou e-mailing lépe zvládnout.

Nechte e-mailing na Včelišti

Pomůžeme vám nastartovat váš e-mailing, abyste s ním dokázali zaujmout. Postaráme se však i o automatizaci či správu databáze kontaktů.

Sdílejte:

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top