skip to Main Content
SEO novinky

Novinky ze světa SEO – září 2020

Zářijové SEO novinky tentokrát přinášejí hlavně různé studie a nové SEO nástroje. Dozvíte se například, jaké jsou nejhledanější výrazy letošního roku, zda má používání sdíleného hostingu vliv na pozice nebo jak často Google ignoruje vámi vyplněné meta popisky.

Novinky u Googlu

Má používání sdíleného hostingu vliv na pozice?

Agentura Reboot Online zpracovala studii, ve které se věnovala tomu, zda má používání sdílených hostingů vliv na pozice na Googlu. Pracovala přitom s hypotézou, že levné hostingy jsou často využívány nekvalitními weby (např. PBN), což může mít negativní dopady na ostatní weby hostované na stejném serveru. Tuto hypotézu pak částečně potvrdili i vyvrátili.

John Mueller však uvedl, že takové weby nemají žádný vliv na pozice dalších webů na stejném serveru. Diskuzi najdete u následujícího tweetu.

Zdroj: Search Engine Journal

Google ignoruje meta description v 70 % případů

Další studie, tentokrát od agentury Portent, zjistila, že Google ignoruje text pro meta popisek až u 70 % případů v TOP 10. Studie byla provedena na základě analýzy výsledků vyhledávání pro 30 000 klíčových slov.

Zdroj: Search Engine Journal

Podpora strukturovaných dat pro dopravu na e-shopech

Google začal u produktů z e-shopů nově podporovat strukturovaná data pro dopravu. V SERPu se tak zobrazí cena za dopravu na základě lokality uživatele. Tyto informace jsou však zatím dostupné pouze v USA.

Zdroj: Search Engine Land

Které rozšířené výsledky mají nejvyšší CTR?

Poslední studie, kterou zmíníme, pochází od agentury Milestone. Ta se zaměřila na to, které rozšířené výsledky mají nejvyšší CTR. V Milestone analyzovali přes 4,5 milionu hledaných dotazů, díky čemuž zjistili, že uživatelé klikají na rozšířené výsledky v 58 % případů.

Zdroj: Search Engine Journal

Jak Google pracuje s odkazy bez anchor textu

John Mueller uvedl, že u odkazů bez anchor textu nemá Google žádný kontext. Na doplňující dotaz, zda dokáže vyhledávač pochopit kontext z okolního textu, sdělil, že to sice dokáže, ale jde až o druhotnou informaci – primárně je tak důležitý text odkazu.

Zdroj: Search Engine Journal

Role času a místa pro zobrazení vybraných úryvků v SERPu

Článek od Dannyho Sullivana se věnuje tomu, na základě čeho Google zobrazuje vybrané úryvky. Obsah článku se omezuje na roli času a lokality uživatele, který dané informace hledá.

Jako příklady posloužily dotazy „proč je nebe oranžové“ a „proč je mlhavo“, kdy se ve vybraných úryvcích zobrazily odpovědi na aktuální či nedávnou situaci, která tyto podmínky způsobila.

Zdroj: Search Engine Journal

Novinky u Bingu

Nástroj pro testování souborů robots.txt

Podobně jako Google, i Bing do Bing Webmaster Tool přidal nástroj pro testování souborů robots.txt. Díky němu budete moci odhalit případné problémy a jejich příčiny, které by robotovi Bingu mohly zabraňovat v procházení vašeho webu.

Rozhraní nástroje na testování souborů robots.txt od BinguZdroj: Search Engine Land

Nástroj pro kontrolu URL adres

Dalším novým nástrojem v rámci Bing Webmaster Tool je nástroj pro kontrolu URL, stejně jako ho známe z Google Search Console. Po analýze adresy se zobrazí, zda je stránka indexována, jaké se na ní nacházejí příležitosti k vylepšení a dostupná strukturovaná data.

Nástroj pro kontrolu URL adres v Bing Webmaster ToolZdroj: Search Engine Journal

Ostatní SEO novinky

Hlasové vyhledávání a faktory ovlivňující lokální výsledky

SEMrush představil studii, která se věnuje stavu lokálního hlasového vyhledávání v roce 2020. 58 % lidí používá hlasové vyhledávání k nalezení lokálních výsledků.

Dozvíte se v ní výsledky pro nejpoužívanější hlasové asistenty – Google Assistant, Siri a Alexu, a to například:

  • Průměrná délka odpovědi hlasových asistentů je 23 slov.
  • Nejdelší odpovědi poskytuje Google Assistant – v průměru jde o 41 slov.
  • Největší potíže s odpovídáním má Alexa.
  • Při optimalizaci pro Google Assistant mohou firmy využívat metody, které pro lokální SEO běžně používají.
  • Optimalizace pro Siri požaduje vysoké hodnocení na Yelpu a pozitivní recenze.

Zdroj: Search Engine Journal

Nejhledanější dotazy na Googlu v roce 2020

Další výzkum od SEMrush, ve kterém bylo analyzováno 20 miliard hledaných frází, a to v USA, Velké Británii, Kanadě, Austrálii a také globálně.

Globálně nejhledanějším dotazem je facebook s 1,4 miliardou hledání (zároveň byl první ve všech sledovaných státech), coronavirus se umístil až na 34. místě s 64,4 miliony hledání.

SEMrush také rozdělil 100 nejhledanějších výrazů do kategorií. Výsledky vypadají následovně:

  1. překlady 13 %
  2. sociální sítě 11 %
  3. zábava 10 %
  4. nakupování 10 %
  5. počasí 10 %
  6. zpravodajství 9 %
  7. webové služby 8 %
  8. gambling 5 %
  9. e-mail 4 %
  10. cestování 4 %

Témata související s koronavirem představovala 1 %.

Globálně nejhledanější otázkou bylo how to vote india se 7,5 miliony hledání. S koronavirem pak pravděpodobně souvisí dotaz how to make hand sanitizer, který se umístil na 33. místě s 463 tisíci hledání.

Celosvětově nejpopulárnějším klíčovým slovem, tedy takovým, které zažilo největší boom v roce 2020, bylo dalgona coffee s 5,4 miliony hledání. S covidem pak souvisel dotaz, který se umístil na čtvrtém místě, a to UK lockdown s 1,6 miliony hledání.

V novinkách za srpen jsme zmínili, že se ročně se objevuje 15 % nově hledaných frází. Letos se na první místě umístil dotaz my2020census gov s 13,6 miliony hledání. V případě koronaviru to pak bylo quarantine meme s 1,2 miliony hledání.

Zdroj: SEMrush

Nástroj pro sledování indexace, on-page faktorů a zpětných odkazů

Po nedávném spuštění nástroje LINK Digger spustil SEMOR další službu – SEOwebmaster. Ta vám umožní sledovat počet indexovaných stránek na Googlu a Seznamu, monitoring zpětných odkazů a analýzu on-page faktorů. Nejčastější nedostatky on-page faktorů můžete vidět na této stránce.  První projekt je zpoplatněn částkou 30 Kč, každý další je pak za 10 Kč.

Ahrefs spustil bezplatný nástroj Ahrefs Webmaster Tools

Nový bezplatný nástroj Ahrefs Webmaster Tools vám nabídne on-page a off-page informace o vašich webech. Ty je nutné při přidání ověřit, stejně jako je to v případě Google Search Console.

Na celé představení nástroje se můžete podívat v následujícím videu.

Zdroj: Search Engine Journal

Máte web z hlediska SEO v pořádku?

Nestíháte sledovat neustálé změny, které se ve světě SEO dějí? Chcete si být jisti, že je na vašem webu vše v pořádku? Svěřte optimalizaci pro vyhledávače Včelišti.

Sdílejte:

V online světě žije Slávek SEO analýzami a propagací obsahu. Ví jak na to, aby vás bylo vidět a slyšet. Baví ho zkoumat možnosti zlepšení webu, srší nápady, které usměrňuje testováním a výsledky.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top