skip to Main Content
Nástroje pro obsahový marketing

Seznam prověřených nástrojů pro efektivnější správu obsahového marketingu

Co často rozhoduje o tom, zda se vám obsahový marketing bude vyplácet, či nikoliv? Efektivní a organizovaná práce. Naštěstí existují nástroje, kterými můžete zvýšit svůj výkon a oceníte je i při tvorbě a propagaci obsahu.

Na internetu takových programů najdete tisíce. Jaké se osvědčily nejvíce nám ve Včelišti? 

Nástroje pro obsahový marketing:

  • Sada od Googlu využijete jak úplný základ v podobě dokumentů a tabulek, tak i analytický nástroj Google Analytics. 
  • WordPress nejpoužívanější bezplatný redakční systém na světě, ke kterému existuje na milion doplňků, vzhledů a funkcí.
Nástroje pro obsahový marketing: WordPress
  • LeadPages profesionální řešení pro tvorbu optimalizovaných podstránek a formulářů pro sběr kontaktů a pop-up boxů. 
  • BuzzStream skvělý pomocník pro organizaci odkazů, který využijete při propagaci, tvorbě zpětných odkazů a PR.
  • Screaming Frog užitečný nástroj pro obsahový audit, s jehož pomocí odhalíte vadné odkazy, absenci titulků, nadpisů a meta tagů nebo zobrazíte jejich délku, získáte seznam souborů robot.txt a sitemap.xml a další užitečné informace.
  • Marketing Miner skvělý nástroj pro analýzu konkurence, monitoring zmínek o brandu, ale i kontrolu produktového feedu a indexace. Kromě toho nabízí Marketing Miner celou řadu nástrojů, kterými můžete obohatit svou analýzu klíčových slov o nové dotazy, a jeho pomocí můžete měřit pozice ve vyhledávačích.
Nástroje pro obsahový marketing: Marketing Miner.
  • Collabim slouží k monitoringu pozic klíčových slov, návrhu klíčových slov, sledování konkurence nebo analýze PPC kampaní.
  • Piktochart – velmi jednoduchý a bezplatný on-line nástroj pro tvorbu infografik. V základní verzi vám ale na infografikách zůstává vodoznak nástroje. To je nevýhoda, kterou řeší zakoupení placené PRO verze. Za ni zaplatíte okolo 15 dolarů měsíčně, nebo 129 dolarů ročně. 
  • Canva – uživatelsky velmi příjemný nástroj, pomocí kterého jednoduše vytvoříte materiály vhodné ke sdílení na webu, sociálních sítích nebo e-mailu. K dispozici máte na tisíce šablon a designových prvků pro letáčky, příspěvky na FB a Instagram, pozvánky nebo infografiky.

O programech, které vám usnadní tvorbu obsahu, se rozepsal i Pepa Řezníček v tomto článku.

E-mail marketing:

SmartEmailing e-mailový nástroj stvořený ryze pro české prostředí, který se dá propojit s mnoha běžně využívanými aplikacemi a dosahuje skvělé doručitelnosti.

Nástroje pro obsahový marketing: SmartEmailing.
  • Drip – přehledný nástroj s mnoha možnostmi napojení, který vyniká v marketingové automatizaci.
  • MailChimp – známý e-mailový software nabízející bezplatnou verzi napořád, který disponuje několika stovkami šablon v jednoduchém vizuálním editoru.
  • GetResponse – komplexní řešení nabízející jak e-mailing, tak tvorbu cílových stránek nebo pořádání webinářů.
  • Ecomail – český e-mailový nástroj s rychlým vývojem nových funkcí, který nabízí i vizualizaci automatizace, API a jednoduché propojení se Shoptetem nebo sledováním zásilek. Zajímavou funkcí je i využití umělé inteligence.
Nástroje pro e-mailing: Ecomail.

Nemůžete se rozhodnout, který nástroj pro svůj e-mailing vybrat, nebo si nejste jistí, že máte ten pravý? Projděte si jejich srovnání na Mailujeme.cz.

Marketing na sociálních sítích:

  • HootSuite – umožní publikování na více sociálních sítích najednou, má integrovaný zkracovač URL adres s možností přidání UTM parametrů i analytické prostředí s předpřipravenými základními reporty.
  • Buffer – software pro zveřejňování příspěvků na sociálních sítích, disponuje podobnými funkcemi jako HootSuite.

Pokud máme uvést alespoň jeden zásadní rozdíl, Buffer pracuje s harmonogramem, který sami nastavíte. HootSuite nabízí AutoSchedule, kdy příspěvky postuje podle nejvhodnějších dnů a časů. Pokud tedy máte naplánovanou sérii příspěvků, nemáte garanci kontinuálního přispívání. Z našich zkušeností se Buffer hodí pro menší firmy, HootSuite většinou využívají větší organizace.

Videomarketing:

  • ScreenFlow – jednoduchý, ale profesionální nástroj pro tvorbu videí, snímání obrazovky, stříhání a exportování video obsahu.
  • Picasa – nástroj pro vytvoření jednoduchých videí ve formě slideshow.
  • Google Hangouts – ideální nástroj pro pořádání webinářů.
Nástroje pro videomarketing: Google Hangouts

Pro týmovou spolupráci:

Basecamp – systém pro organizaci úkolů a komunikaci ohledně projektů a marketingu. Využívanými alternativami je například Trello nebo Freelo.

Nástroje pro týmovou spolupráci: BaseCamp
  • Slack – nástroj pro týmovou komunikaci s možností posílání soukromých zpráv, sdílení souborů, fotografií i prezentací.
  • Dropbox – virtuální úložiště dat vhodné pro sdílení podkladů a materiálů.
  • Google Drive – plnohodnotné úložiště s možností vytváření sdílených souborů.
  • Costlocker – nástroj pro měření času a výdajů u marketingových projektů.
  • MindMup – oblíbený nástroj pro myšlenkové mapy.
  • Evernote – nástroj pro ukládání myšlenek a nápadů, které by neměly upadnout v zapomnění.

Nenechte si ujít ani náš článek se SEO nástroji, které sami používáme a vy byste měli také.

Máte zkušenosti s některými z uvedených nástrojů, nebo nám dáte tip na ještě lepší? Podělte se s námi v komentářích.


Odebírejte náš newsletter a získejte
10% slevu na Freelo


To nejlepší z online marketingu na váš e-mail a navíc sleva na nástroj pro projektové řízení.

 


Sdílejte:

Tereza si své první peníze za textařinu vydělala už na základní škole při přepisování slohů pro spolužáky. Od té doby píše vlastně pořád. Od povídek psaných na psacím stroji přesedlala na práci redaktorky, vyzkoušela si psací továrnu při práci ve slevovém portálu a prošla i tvrdou SEO školou v online marketingové agentuře. Na Včelišti se však stará nejen o články, ale o veškerý obsah svých klientů.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top