Znáte přísloví „Přátelé si drž blízko a nepřátele ještě blíž“? Podobně je to i s…
Seznam prověřených nástrojů pro efektivnější správu obsahového marketingu
Co často rozhoduje o tom, zda se vám obsahový marketing bude vyplácet, či nikoliv? Efektivní a organizovaná práce. Naštěstí existují nástroje, kterými můžete zvýšit svůj výkon a oceníte je i při tvorbě a propagaci obsahu.
Na internetu takových programů najdete tisíce. Jaké se osvědčily nejvíce nám ve Včelišti?
Nástroje pro obsahový marketing:
- Sada od Googlu – využijete jak úplný základ v podobě dokumentů a tabulek, tak i analytický nástroj Google Analytics.
- WordPress – nejpoužívanější bezplatný redakční systém na světě, ke kterému existuje na milion doplňků, vzhledů a funkcí.
- LeadPages – profesionální řešení pro tvorbu optimalizovaných podstránek a formulářů pro sběr kontaktů a pop-up boxů.
- BuzzStream – skvělý pomocník pro organizaci odkazů, který využijete při propagaci, tvorbě zpětných odkazů a PR.
- Screaming Frog – užitečný nástroj pro obsahový audit, s jehož pomocí odhalíte vadné odkazy, absenci titulků, nadpisů a meta tagů nebo zobrazíte jejich délku, získáte seznam souborů robot.txt a sitemap.xml a další užitečné informace.
- Marketing Miner – skvělý nástroj pro analýzu konkurence, monitoring zmínek o brandu, ale i kontrolu produktového feedu a indexace. Kromě toho nabízí Marketing Miner celou řadu nástrojů, kterými můžete obohatit svou analýzu klíčových slov o nové dotazy, a jeho pomocí můžete měřit pozice ve vyhledávačích.
- Collabim – slouží k monitoringu pozic klíčových slov, návrhu klíčových slov, sledování konkurence nebo analýze PPC kampaní.
- Piktochart – velmi jednoduchý a bezplatný on-line nástroj pro tvorbu infografik. V základní verzi vám ale na infografikách zůstává vodoznak nástroje. To je nevýhoda, kterou řeší zakoupení placené PRO verze. Za ni zaplatíte okolo 15 dolarů měsíčně, nebo 129 dolarů ročně.
- Canva – uživatelsky velmi příjemný nástroj, pomocí kterého jednoduše vytvoříte materiály vhodné ke sdílení na webu, sociálních sítích nebo e-mailu. K dispozici máte na tisíce šablon a designových prvků pro letáčky, příspěvky na FB a Instagram, pozvánky nebo infografiky.
O programech, které vám usnadní tvorbu obsahu, se rozepsal i Pepa Řezníček v tomto článku.
E-mail marketing:
SmartEmailing – e-mailový nástroj stvořený ryze pro české prostředí, který se dá propojit s mnoha běžně využívanými aplikacemi a dosahuje skvělé doručitelnosti.
- Drip – přehledný nástroj s mnoha možnostmi napojení, který vyniká v marketingové automatizaci.
- MailChimp – známý e-mailový software nabízející bezplatnou verzi napořád, který disponuje několika stovkami šablon v jednoduchém vizuálním editoru.
- GetResponse – komplexní řešení nabízející jak e-mailing, tak tvorbu cílových stránek nebo pořádání webinářů.
- Ecomail – český e-mailový nástroj s rychlým vývojem nových funkcí, který nabízí i vizualizaci automatizace, API a jednoduché propojení se Shoptetem nebo sledováním zásilek. Zajímavou funkcí je i využití umělé inteligence.
Nemůžete se rozhodnout, který nástroj pro svůj e-mailing vybrat, nebo si nejste jistí, že máte ten pravý? Projděte si jejich srovnání na Mailujeme.cz.
Marketing na sociálních sítích:
- HootSuite – umožní publikování na více sociálních sítích najednou, má integrovaný zkracovač URL adres s možností přidání UTM parametrů i analytické prostředí s předpřipravenými základními reporty.
- Buffer – software pro zveřejňování příspěvků na sociálních sítích, disponuje podobnými funkcemi jako HootSuite.
Pokud máme uvést alespoň jeden zásadní rozdíl, Buffer pracuje s harmonogramem, který sami nastavíte. HootSuite nabízí AutoSchedule, kdy příspěvky postuje podle nejvhodnějších dnů a časů. Pokud tedy máte naplánovanou sérii příspěvků, nemáte garanci kontinuálního přispívání. Z našich zkušeností se Buffer hodí pro menší firmy, HootSuite většinou využívají větší organizace.
Videomarketing:
- ScreenFlow – jednoduchý, ale profesionální nástroj pro tvorbu videí, snímání obrazovky, stříhání a exportování video obsahu.
- Picasa – nástroj pro vytvoření jednoduchých videí ve formě slideshow.
- Google Hangouts – ideální nástroj pro pořádání webinářů.
- Slack – nástroj pro týmovou komunikaci s možností posílání soukromých zpráv, sdílení souborů, fotografií i prezentací.
- Dropbox – virtuální úložiště dat vhodné pro sdílení podkladů a materiálů.
- Google Drive – plnohodnotné úložiště s možností vytváření sdílených souborů.
- Costlocker – nástroj pro měření času a výdajů u marketingových projektů.
- MindMup – oblíbený nástroj pro myšlenkové mapy.
- Evernote – nástroj pro ukládání myšlenek a nápadů, které by neměly upadnout v zapomnění.
Nenechte si ujít ani náš článek se SEO nástroji, které sami používáme a vy byste měli také.
Máte zkušenosti s některými z uvedených nástrojů, nebo nám dáte tip na ještě lepší? Podělte se s námi v komentářích.
Odebírejte náš newsletter a získejte
10% slevu na Freelo
To nejlepší z online marketingu na váš e-mail a navíc sleva na nástroj pro projektové řízení.
0 komentářů k zobrazení