Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingJak začít s obsahovým marketingem? Praktické rady i tipy pro vás!

Jak začít s obsahovým marketingem? Praktické rady i tipy pro vás!

Již nějaký ten rok aplikujete marketing na internetu. Poslední dobou se vám ovšem zdá, že jeho efektivita není taková, jakou byste si ji představovali. Protože každá forma marketingu má svůj životní cyklus, s největší pravděpodobností to vypadá, že cyklus vámi zvolených marketingových forem je u svého konce. Máte proto nejvyšší čas posunout se zase o něco dál a aplikovat třeba moderní metody obsahového marketingu, které nebudou tolik časově a finančně náročné a zároveň vás přiblíží kýženým výsledkům a vytyčeným cílům. Jak na to? Poradíme vám!

Jak dělat úspěšný obsahový marketing?

Ještě před tím, než se vrhneme na samotnou podstatu celého obsahového marketingu, je potřeba udělat následující:

    1. Stanovte si cíle obsahového marketingu
    2. Vytvořte si persony podle typických zákazníků
    3. Analyzujte nákupní chování zákazníků
  1. Proveďte obsahový audit webu
  2. Vymyslete nápady na obsah
  3. Zvolte vhodné druhy obsahu
  4. Vylepšete svůj blog či magazín
  5. Zvolte vhodné nástroje pro obsahový marketing
  6. Vytvořte si vlastní publikační plán

A nyní se již konečně dostáváme k jádru úspěšného obsahového marketingu. Jak již samotný název tohoto marketingového nástroje napovídá, jedná o marketing primárně zaměřený na kvalitní obsah. A právě obsah je to, co u vás budou potenciální klienti a zákazníci hledat. Aby byl takový obsah opravdu kvalitní, hodnotný a vyvážený, je potřeba navrhnout odpovídající témata, která stanovíte třeba na základě dostupných statistických údajů a person, jež je vhodné vytvořit dle typických zákazníků navštěvujících vaše stránky. Potom už vám zbývá kvalitní obsah vytvořit. A to je mnohdy kámen úrazu.

Oslovit můžete agenturu

Řada těch, kteří již odhalili tajemství obsahového marketingu, svěří tvorbu obsahu profesionálům – agenturám. Důvodů pro své rozhodnutí mají hned několik. Buďto si v této problematice nejsou příliš jistí, nebo jednoduše nemají čas či náladu na vytváření kvalitních článků, e-booků, infografik, e-mailů, videí nebo dalších druhů obsahu. Pokud navážou spolupráci s kvalitní agenturou, v níž pracují zkušení odborníci, nemusí si s tvorbou obsahu dále lámat hlavu. Je ovšem pochopitelné, že práci, kterou za ně agentura odvede, bude potřeba dostatečně ohodnotit. Problém může nastat také tehdy, oslovíte-li nezkušenou nebo začínající agenturu, která prozatím nedisponuje potřebnými zkušenostmi a vaše požadavky nemusí správně pochopit, vyhodnotit a realizovat.

S obsahovým marketingem můžete začít sami!

Pokud máte představu o tom, jaký druh obsahu by se na vašem webu měl objevit, můžete začít s realizací obsahového marketingu sami i bez pomoci agentur! Jestliže vás ale limituje čas nebo se jednoduše tvorbou jednotlivých článků nechcete zdržovat, můžete jejich realizaci nechat na CopyVčelce! Stačí si objednat některý z balíčků, které jsme pro vás připravili, poslat své představy a požadavky a do dvou pracovních dnů od zadání obdržíte svůj text. Ten můžete okamžitě použít na svých stránkách a shromažďovat zde kvalitní obsah, který vaši čtenáři zaručeně ocení.

Zlepšete výkon svého webu díky obsahovému auditu

Získejte šablonu, která vám pomůže zhodnotit obsah webu, zvýšit konverze a dělat marketing strategicky – bez zbytečného tápání.

Stáhnout šablonu
Copywriterka a obsahová specialistka ve Včelišti. Psaní je pro ní posláním a životní náplní.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení