Logo Včeliště
DomůBlogPodcasty a videaKafe a marketing s Ondřejem Karanským o obsahovém marketingu ve světě financí a investic

Kafe a marketing s Ondřejem Karanským o obsahovém marketingu ve světě financí a investic

V září za námi na kafe přišel marketingový ředitel úspěšné investiční platformy Portu.cz, které se daří získávat nové klienty zejména díky obsahovému marketingu. Ondřej Karanský uvedl, že obsah byl od začátku hlavním komunikačním kanálem Portu, a potvrdil tak naši tezi, že obsah je král. A že funguje i v tak citlivém oboru, jako jsou finance a investice.

Portu magazín hraje prim

Ondřej vede marketingový tým, který čítá 9 lidí a najdete v něm nejen marketéry, ale také analytiky a obsahové či PR specialisty. Pro publikaci obsahu dříve využívali podstránku blogu, ale s přibývajícími kategoriemi a formáty vyvstala nutnost založit samostatné místo. A tak v červnu 2023 vznikl samostatný Portu magazín.

Najdete v něm nejen edukativní články, ale také:

  • krátké aktuality od analytiků,
  • zákulisní informace ze života Portu,
  • podcasty se zajímavými hosty,
  • rozhovory v různých formách,
  • videa ze série Na pivu s analytiky,
  • týdenní seriál Portu rychlovka.

Obsahu tvoří v Portu opravdu hodně a časově je to poměrně náročné, proto využívají také kouzlo recyklace. Primární cíl magazínu však není získání nových klientů, jde zejména o budování a udržení důvěry.

Jaké formáty Portu nejlépe fungují a co naopak přestalo uživatele bavit, si poslechněte v záznamu povídání. Dozvíte se také, jaké metriky úspěšnosti obsahu Ondřej sleduje.

Sociální sítě, influenceři a affiliate jako zdroj konverzí

V Portu samozřejmě využívají také sociální sítě, kde publikují zejména obsah magazínu, a to i placenou formou. Zajímavou kapitolou pak je spolupráce s influencery, která zahrnuje i affiliate. Za nejúspěšnější považuje Ondřej spolupráci s Kovym, který byl klientem Portu od jeho vzniku a v rámci kooperace vymyslel novou komunikační strategii. Affiliate program běží v Portu víceméně samovolně. Partnery nijak neoslovují, přesto se jim sami hlásí tzv. finfluenceři, kteří si tvoří vlastní obsah.

Placené spolupráce i affiliate považuje Ondřej za zajímavé zdroje, nicméně musí se to potkat. Se kterými dalšími (f)influencery Portu úspěšně spolupracuje a s kým to naopak nevyšlo, si poslechněte v záznamu. Nechybí ani konkrétní ukázky.

E-mail pro odeslání newsletteru i k dokončení registrace

Portu má neuvěřitelných 110 odběratelů newsletterů, v nichž shrnuje, co se děje na trzích a co nového je v Portu. V e-mailingu sází na pravidelnost a konzistenci. Pracují také s automatizacemi a SMS marketingem, pro tyto aktivity používají nástroj Ecomail. I přes legislativní omezení dokáží výsledky e-mailingu efektivně vyhodnocovat. Jak přesně, se podívejte v rozhovoru. Ondřej ukáže také scénáře e-mailových automatizací.

Co dalšího během rozhovoru zaznělo?

  • Proč v Portu založili projekt rozumiminvesticim.cz
  • Jakou míru otevření mají newslettery
  • Jaký tón komunikace v Portu zvolili (a proč)
  • Jak jim (ne)fungují PPC reklamy
  • Zda využívají pro obsah analýzu klíčových slov
  • A mnoho dalšího

Pokud se o možnostech obsahového marketingu ve světě financí chcete dozvědět víc, pusťte si celý záznam povídání.

Poslechněte si podcast

Máme vlastní kanál na Apple Podcasts a potěší nás, když ho budete odebírat. Najdete zde i rozhovor s Ondřejem.

Minulé díly podcastů si prohlédněte zde.

Odkazy k podcastu

Kafe a marketing

Portu

Portu magazín

Rozumím investicím

Pusťte si video s Ondřejem Karanským

Nestačí vám hosta jen slyšet, ale chcete ho i vidět? Podívejte se na záznam streamu. Děkujeme vám za přízeň a těšíme se na vás u dalšího dílu.

Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové texty, čte nemarketingové knihy. Obě činnosti provádí zásadně s dobrou kávou po ruce – nebo rovnou v ruce.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení