Logo Včeliště
DomůBlogE-mail marketing6 nebezpečných praktik e-mail marketingu

6 nebezpečných praktik e-mail marketingu

[vc_row][vc_column][vc_column_text]V předchozích článcích jsem vám popisoval různé praktiky pro úspěšný [slovnik slovo="E-mail marketing"]e-mail marketing[/slovnik]. Pojďme si je zopakovat - opakování není nikdy dost. Nejprve jste měli možnost se dozvědět, proč je výhodné dělat e-mail marketing společně s obsahovým marketingem.  Dále jsem vám představil jednotlivé typy marketingových e-mailů. Ve třetím článku o e-mail marketingu jsme probrali nákupní cyklus vašich zákazníků a jakou roli v něm hraje e-mail marketing.

Než začnete tvořit konkrétní e-maily, měli byste mít vybraný nástroj (software) pro rozesílání. Před přípravou každého e-mailu potom zkontrolujte, zda neobsahuje copywriterské nebo designerské chyby.

Tentokrát se seznámíte s dalším neméně významným prvkem kvalitního e-mailingu, který bohužel mnoho lidí přehlíží. Dozvíte se nejčastější chyby, kterých byste se určitě měli vyvarovat, pokud nechcete mít díky e-mail marketingu problémy.

1. chyba - Nákup kontaktů e-mailových databází

Nákup již vytvořených e-mailových databází se nevyplácí z několika důvodů. Databáze, které se prodávají, jsou často:

  • Špatně cílené. Velice špatná cílová skupina je synonymem podobných databází.
  • Neaktuální. Adresy mohou být v databázích už několik let.
  • Neunikátní. Stejnou databázi mají desítky lidí.
  • Od kontaktů v databázi nemáte souhlas k rozesílání.

Smutné je, že většina lidí, kteří s e-mail marketingem začínají, si tyto hrozby vůbec neuvědomuje. Myslí si, že levně (doslova za pár korun) nakoupí tisíce e-mailových adres a následně z nich budou jenom těžit. Špatné není jenom to, že z podobných seznamů máte minimální pravděpodobnost výsledných [slovnik slovo="Konverze, konverzní poměr"]konverzí[/slovnik]. Mnohem větším problémem je pochybná legalita nákupu databáze a rozesílání hromadných e-mailů na její členy. Nechcete-li se díky e-mail marketingu dostat do problémů, rozhodně se tomuto bodu vyvarujte.

2. chyba - Nemožnost odhlášení

V každé e-mailové šabloně byste měli mít možnost odhlášení odběru vašich [slovnik slovo="Newsletter (elektronický zpravodaj)"]newsletterů[/slovnik]. Nesnažte se ji před vašimi odběrateli skrývat. Jaký by mělo smysl zasílat zprávy těm, kteří o ně nemají zájem? Efektivita takové práce by byla nulová. Cílem úspěšného e-mailového marketingu je tvorba takové databáze, která bude aktivní, bude mít "pěkné" míry otevření a prokliku a její členové budou vaše zprávy přijímat rádi. Kromě "tvrdých" metrik by cílem e-mailového marketingu mělo být budování důvěry a důvěrný vztah znamená vztah otevřený. Nesnažte se proto vaše odběratele udržet násilím a nechte ty, kteří chtějí, dobrovolně odejít.

3. chyba - Neodeslání si testovacího e-mailu

Než kliknete na tlačítko „Odeslat“, vždy si pošlete testovací e-mail sami sobě. Možná se to zdá jako zbytečný krok, ale ve skutečnosti vás může ušetřit nepříjemností. Odkazy nemusí fungovat, obrázky se nemusí načíst, na mobilu může e-mail vypadat úplně jinak, než jste zamýšleli. A jakmile je e-mail jednou venku, už s tím nic neuděláte. Zkušební e-mail vám dá jistotu, že vše funguje tak, jak má, a vaše sdělení dorazí k příjemcům bez zbytečných chyb.

4. chyba - Zatajování sídla společnosti

V patičce každého e-mailu by mělo být uvedeno skutečné sídlo společnosti. Uvádíte ho do patičky e-mailů, které se chystáte rozesílat?

5. chyba - Zasílání e-mailů bez souhlasu odběratele

U každého uživatele, kterého jste se rozhodli obesílat, byste měli mít souhlas, že vaše e-maily chce dostávat. Jak takovýto souhlas získáte? Nejpohodlnější cestou je tuto větu zakomponovat přímo do webového formuláře sloužícího k získávání nových kontaktů. Jiným způsobem získání podobného souhlasu může být například registrace (u [slovnik slovo="E-shop (e-obchod)"]e-shopu[/slovnik], diskuzního fóra apod.). Dokonce podle zákona by mělo stačit i to, pokud odběratel vysloveně zasílání neodmítne.

Nejkvalitnějším řešením je tzv. double opt-in. Uživatel se přihlásí k odběru e-mailů nebo se zaregistruje. Poté mu na e-mail přijde zpráva, zda registraci opravdu chce. Následně ji podruhé potvrdí a až potom se finálně zařadí do vaší databáze. U takto získaných e-mailů máte jistotu, že jste je získali legálně a že uživatelé vás odebírat opravdu chtějí.

6. chyba - Tvrdíte, že nejde o obchodní sdělení

V patičce e-mailu by mělo být výslovně uvedeno, že se jedná o obchodní sdělení. Tato nebo podobná věta by vám neměla chybět v patičce žádného e-mailu.

Závěr

Zákon č. 480/2004 Sb. byl naposled aktualizován v roce 2011. Rozhodli jste se využívat výhody e-mail marketingu, a tak byste měli dodržovat vše, co nám platná česká legislativa v souvislosti s e-mail marketingem přikazuje. Tento článek má za cíl vám v tom pomoci. Pomohl vám? Pokud ano, sdílejte ho na [slovnik slovo="Sociální sítě"]sociálních sítích[/slovnik]! Díky.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vcex_spacing][vc_cta h2="32 způsobů sběru e-mailových kontaktů" txt_align="center" add_button="bottom" btn_title="Stáhnout soubor" btn_style="outline-custom" btn_outline_custom_color="#ffdf47" btn_outline_custom_hover_background="#ffdf47" btn_outline_custom_hover_text="#ffffff" btn_shape="square" btn_size="lg" btn_align="center" btn_link="url:https%3A%2F%2Fvceliste.cz%2Fe-maily-jsou-pro-vas-marketing-jako-poklad%2F|title:St%C3%A1hnout%20soubor|target:%20_blank|" css=".vc_custom_1537970499357{background-color: #f9f9f9 !important;}"]Stáhněte si 32 způsobů sběru e-mailových kontaktů, které nastartují Váš e-mail marketing.[/vc_cta][vcex_spacing size="15px"][/vc_column][/vc_row]

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco […]
Přečíst článek
Dělat na sociálních sítích Meta reklamy, které vedou na web, není bez Meta […]
Přečíst článek
Aktualizovaná databáze kontaktů by měla být naprostá samozřejmost. Seznam čítající tisíce kontaktů sice […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 komentáře k zobrazení