Každý typ e-mailu má jiný účel. Cílem tohoto článku je vám jednotlivé hlavní typy e-mailů představit a u každého vám objasnit jeho výhody a nevýhody. Jestli jste se už definitivně rozhodli, že chcete e-mail marketing zkusit, pravděpodobně vám otázka týkající se typu e-mailu na mysl už přišla. Je totiž jedna z prvních, kterou musíte vyřešit.
Jaký typ e-mailu a jak často ho budete rozesílat? Co bude jeho obsahem? Budete posílat pravidelný newsletter? Tyto a další otázky jsou před samotným startem kampaně velice důležité a vy byste na ně měli mít jasnou odpověď. V tomto článku se vám pokusím odpovědi na ně přiblížit. Rád vám pomůžu si tyto základní otázky týkající se e-mail marketingu ujasnit.
Mnoho firem rozesílá e-mailové newslettery (pravidelné novinky) na pravidelné bázi. Dobrý příklad může být náš web Včeliště.cz, na kterém každých 14 dní v úterý v 8:00 rozesíláme našim odběratelům krátký zpravodaj. Jeho obsahem jsou nejzajímavější články u nás na blogu za posledních 14 dní. Cílem našeho newsletteru není nabídka našich služeb. Chceme vám dát o nás pouze vědět. Ukázat vám, že stále pilně pracujeme a že za naší prací jsou vidět reálné výsledky. Věříme, že jedině tímto způsobem vás můžeme přesvědčit o našich kvalitách.
A podobným způsobem byste to měli dělat i vy, pokud uvažujete o pravidelném firemním newsletteru. V první fázi definování vašeho nového newsletteru je nastavení cílů. Musíte se rozhodnout, co bude hlavním cílem newsletteru a jak tento cíl budete měřit. Jaké můžete zvolit cíle?
Shrnutí nějakého tématu je oblíbený informační e-mail. Takový formát je podobný newsletterům, ale je ještě jednodušší. Většinou je rozesílán jednou týdně nebo měsíčně a jedná se o seznamy týdenních článků, nejlepších vydaných knih za poslední měsíc apod. Shrnutí může být pro čtenáře ještě pohodlnější pro konzumaci. Pomáhá rychle e-mail proskenovat a vybrat si z něj jen ty informace, které čtenáře opravdu zajímají.
Nezapomeňte v takových e-mailech uvést nejdůležitější výzvu k akci v horní části e-mailu.
Do výjimečných e-mailů řadíme takové zprávy, které odběratelů posíláme pouze jednou. Například se může jednat o speciální nabídku, nově vydaný e-book ke stažení nebo pozvání na nějakou událost.
U těchto typů zpráv máte jednu velkou výhodu. Můžete do e-mailu začlenit hlavní výzvu k akci.
Tento typ kampaní spočívá v postupně časované sérii e-mailů plné užitečného obsahu. Jejich cílem je dovést odběratele k určité akci. Celý systém je vysoce promyšlený a v dlouhodobém horizontu mají tyto kampaně mnohem větší úspěch než občasně zaslané e-maily bez hlubšího kontextu a porozumění cílové skupiny.
Dalším typem zpráv může být sponzorovaný e-mail. Většinou se e-mail marketingem snažíte oslovit vlastní odběratele. U sponzorovaného e-mailu si většinou zaplatíte možnost oslovit posluchačské základny vybudované databáze někoho jiného. Je to výhodné ve chvílích, kdy třeba potřebujete oslovit pouze ženy nebo i jiné, úzce zaměřené cílové skupiny.
Hlavním předpokladem pro úspěch takové kampaně je nalezení vhodného partnera. Vybírejte tedy pečlivě a ujistěte se, že váš partner se svými odběrateli komunikuje a pravidelně se o ně „stará“. Důležité je, aby byla jeho komunita e-mailových odběratelů aktivní.
Transakční e-maily jsou jedním z nejznámějších typů zpráv. Jsou vždy spojené s nějakou akcí, jako je například přihlášení k newsletteru, registrace na fóru, stažení elektronické knihy nebo třeba přihláška k webináři. Většinou vám buď něco oznamují, nebo vyžadují vaši akci (nejčastěji potvrzení).
V článku jsme vám představili šest nejčastějších typů e-mailů v marketingu. Než začnete konkrétně plánovat vaši kampaň, měli byste všechny typy e-mailů znát, a to včetně jejich výhod a nevýhod. Podle nich vytvoříte snadno cíle již konkrétních kampaní a jednotlivých e-mailů.
Stáhněte si checklist pro Váš e-mail marketing.
Žádný komentář k zobrazení