Logo Včeliště
DomůBlogZe VčelištěBude upřednostnění mobilních webů největší změna algoritmu?
Osoba používající smartphone, symbolizující důležitost mobilních webů v online marketingu.

Bude upřednostnění mobilních webů největší změna algoritmu?

Včera Zineb Ait Bahajji ze společnosti Google na akci jménem Search Marketing Expo v Mnichově připomněl, že dne 21. dubna spustí Google novou změnu algoritmu, která ovlivní výsledky vyhledávání na mobilních zařízeních. Navíc ale přidal i zajímavou informaci o tom, jak moc velká změna to bude. Pojďme se na ni podívat blíže.

Pro ty, kteří o chystané změně (jež vstoupí v platnost asi za měsíc) dosud nevěděli, prozradím, že v mobilních výsledcích vyhledávání na Google budou nově zvýhodněny stránky, které podporují optimalizované zobrazení pro mobily. Změnu algoritmu už před několika týdny oznámil Matt Cutts, takže by tato informace sama o sobě nestála za zmínku.

Panda, Tučňák - a co přijde nyní?

Nyní ale Zineb prohlásil, že změna bude mít významný dopad na výsledky vyhledávání. Musíme si uvědomit, že už nyní je mobilní vyhledávání v některých zemích využíváno stejně často jako vyhledávání na desktopovém počítači (tedy z 50 %). Algoritmus Panda ovlivnil v minulosti asi 12 %, algoritmus Tučňák asi 3 % anglicky psaných webů. mobilní telefonyI s takto relativně malým dosahem se těmto dvěma aktualizacím podařilo rozpoutat pro některé weby výrazné výkyvy viditelnosti ve vyhledávači Google. České weby přitom Panda nezasáhla tolik a procento ovlivněných výsledků vyhledávání u nás bylo určitě menší, než například v USA.

Největší aktualizace od Google

Nynější aktualizace se ale pravděpodobně bude týkat globálního vyhledávání, to znamená všech výsledků bez rozdílu, české nevyjímaje. Navíc Zineb označil aktualizaci za významnou a Barry Schwartz spekuluje o tom, že by změna mohla ovlivnit asi 40 % všech výsledků mobilního vyhledávání. Pokud, jak bylo zmíněno, z 50 % probíhá vyhledávání na mobilních zařízeních, algoritmus změní výsledky vyhledávání v asi 20 % případů, což je suverénně největší aktualizace od Google za dlouhou dobu.

Možná také proto Google oznamuje dopředu nutnost mobilního webu a nepostupuje stejně jako v minulosti, kdy bez upozornění vydal změnu algoritmu a až po vydání majitelé webů zjistili, kolik škody ve výsledcích vyhledávání aktualizace napáchala a co ji vlastně způsobilo.

Vždy připraveni?

Pokud si chcete vyzkoušet, jestli jste na změnu algoritmu připraveni, můžete si svůj web otestovat v tomto testu použitelnosti v mobilech přímo od Googlu.

test použitelnosti mobily google

Jak jste na tom vy? Připravujete kvůli této změně mobilní web, nebo čekáte, jak to celé dopadne? Já jsem osobně velice zvědavý, jak velké změny tato novinka přinese.

Získejte vyladěný marketing

Ve Včelišti vám pomůžeme vyladit marketing pro váš web či projekt. Ať už máte zájem o malou konzultaci nebo rozsáhlou strategii, jsme tu pro vás.

Více informací
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

10 komentářů k zobrazení

  1. Samozrejme sme sa snažili pristupovať k mobilným verziám webov s veľkým dôrazom, tieto posledné vyjadrenia o rozsahu dopadu zmeny algoritmu nás k tomu ešte viac motivujú 🙂 Tiež som zvedavý, ako veľmi to "naruší" aktuálnu situáciu v jednotlivých segmentoch.

  2. Samozrejme sme sa snažili pristupovať k mobilným verziám webov s veľkým dôrazom, tieto posledné vyjadrenia o rozsahu dopadu zmeny algoritmu nás k tomu ešte viac motivujú 🙂 Tiež som zvedavý, ako veľmi to "naruší" aktuálnu situáciu v jednotlivých segmentoch.