Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
5 příkladů mikrostránek, které dobře vypadají a fungují
Zdá se, že vytvořit mikrostránku je jednoduché a časově nenáročné, ale přitom je třeba vynaložit dost úsilí na to, aby byla vizuálně přitažlivá a fungovala, plnila svůj účel a na hlavní web přiváděla další a další návštěvy. Pojďme se společně podívat na 5 inspirativních mikrostránek, které se opravdu povedly a které jsou skvělým příkladem pro všechny.
V čem můžeme mikrostránky hodnotit
Každá mikrostránka může být docela jiná, záleží vždy na tvůrci, jeho kreativitě a šikovnosti, ale na zaměření samotné mikrostránky. Tomu by mělo odpovídat celkové vizuální provedení, navigace i zvolené informace a styl textů. Toto jsou 3 aspekty, které dělají z mikrostránek kvalitní mikrostránky:
- Zaměření na jedno téma: Pokud se návštěvník zajímá o skok padákem, nechce na vaší mikrostránce číst i o cyklistických závodech.
- Kvalitní a prověřené informace: Obsah mikrostránky by měl být prověřený. Jestliže se návštěvník spoléhá na informace od vás a hodně pro něj znamenají, bude rozezlen, když se bude realita lišit od toho, co u vás četl. A dá vám to pocítit.
- Kreativní design a pojetí sebe sama „jinak“: Díky mikrostránce se můžete svým příznivcům, odpůrcům i potenciálním zákazníkům přiblížit a ukázat se jim i v jiném světle, než v jakém vás doposud poznali. Mikrostránka je může překvapit designem, který se bude lišit od designu vašeho webu, i větší mírou možnosti interakce.
Mikrostránky, jimiž se můžete bez obav inspirovat
Zmíněné tři body jsou základem úspěchu. Mikrostránky lze navíc obdivovat zvlášť pro jejich provedení. Některé mají špičkový design, jiné perfektní navigaci. Vypadají takto:
SimpliSafe
Mikrostránka s tematikou zabezpečovacích systémů zaujme na první pohled, i kdybyste snad nechtěli. Všechny ihned zaujme svou jednoduchou, avšak velmi příjemnou a elegantní grafikou, která je báječně sladěná. Každého návštěvníka přivítá na hlavní stránce nepřehlédnutelný pás s fotografií jednoho z expertů SimpliSafe a na rozum i city příjemně útočící claim. Radost pohledět.
Mikrostránku najdete na adrese http://simplisafe.com/.
Coca-Cola Company
O tom, jak nenásilně, a přitom účinně podpořit celou značku, něco vědí tvůrci mikrostránky Coca-Cola Company. Vizuálně sice mírně připomíná online verzi bulvárních novin, svým obsahem a propagací značky Coca-Cola vše úspěšně dohání. Příjemná je i navigace – úvodní slider nabízí to, co by příchozí rozhodně neměli přehlédnout.
Mikrostránku můžete zhlédnout na adrese http://www.coca-colacompany.com/.
Juliana Bikes
Pro mnohé z nás jsou kola této značky neznámá, po návštěvě mikrostránky se však nejednomu návštěvníkovi vryjí do paměti. Jakmile na hlavní stránce na slideru naběhne fotografie cyklistky uhánějící přírodou, nejradši byste ihned sedli na JEJÍ kolo a svištěli s větrem o závod také. Tato mikrostránka je velmi povedenou podporou produktu.
Inspirujte se mikrostránkou na adrese http://www.julianabicycles.com/en/us.
Redbull Flight Lab
Tvůrci mikrostránky Redbull Flight Lab pro změnu vsadili na interaktivní design. Ten je už od první chvíle dynamický a vyzývá k dalšímu prozkoumávání ostatních částí mikrostránky. Přitažlivé úvodní video prozrazuje, že si na stránce můžete vyrobit svou vlastní vlaštovku, kterou pošlete do světa. I její let následně ovlivňujete. Podaří se vám navigovat ji až do cíle? A až půjdete kolem regálu s Redbullem, že si na svou vlaštovku vzpomenete?
Zapojte se do vlaštovčích letů na adrese http://www.redbullflightlab.com/.
Think Bear
Mikrostránka Think Bear vkusně a neotřele představuje službu mladého dánského grafika, který zábavnou formou sděluje ostatním nejen to, co dělá a čím se živí, ale i to, co má rád. Dokonce se pochlubí i fotografiemi z cest. Ke všemu používá neotřelou formu – obrázky, grafy, náhledy. Sám dobře ví, že v jednoduchosti je krása, proto se této formulky drží.
Mikrostránku kreativního grafika najdete na adrese http://www.thinkbear.net/.
Mikrostránky nepodceňujte, těžte z nich!
Mikrostránka je svou konstrukcí i vzhledem často jednoduchá a nikterak záludná, pokud je ale kvalitně zpracovaná, může vám prokázat skvělou službu, ať už se spolehnete jen na ni, nebo ji necháte, aby na váš hlavní web přiváděla více a více zájemců. Využijte možnosti být na internetu lépe vidět. Mějte své mikrostránky!
Podle čeho jste hodnotili, že stránky fungují? Předpokládám, že přístup do Analytics nemáte. A třeba thinkbear je (subjektivně) těžko čitelný a fakt těžko pochopitelný. U santacruz chápu, jede jim asi facebook (180k fanoušků), ale řádově jen 1000 share všech stránek webu dohromady…
Podle čeho jste hodnotili, že stránky fungují? Předpokládám, že přístup do Analytics nemáte. A třeba thinkbear je (subjektivně) těžko čitelný a fakt těžko pochopitelný. U santacruz chápu, jede jim asi facebook (180k fanoušků), ale řádově jen 1000 share všech stránek webu dohromady…
Microsite používáme pro naše projekty celkem úspěšně, nejčastěji na prezentaci nějaké konkrétní služby nebo produktu. Někdy bývá v rámci hlavního webu toto těžko prezentovatelné a mikrostránky pak skvěle fungují.