Chcete pomocí e-mailů ukázat lidem svoje produkty, zvýšit počet konverzí nebo budovat vztah se zákazníkem?…
Proč byste měli čistit vaše e-mailové databáze?
Představte si tuto situaci: provozujete e-shop už od roku 2008. Za 6 let aktivního obchodování na internetu jste nasbírali mnoho zkušeností, ale i e-mailových adres. K jejich využití jste se ale zatím nedostali. Nebyl na to čas a ani jste se o e-mail marketing zatím příliš nezajímali. V letošním roce ale nastal zlom. Přečetli jste si naši publikaci o e-mail marketingu a rozhodli jste se dát e-mail marketingu šanci. Vaše databáze má přes 20 000 kontaktů, ale mnoho z nich už není aktivní. Co s tím? Je čištění správná volba?
Pokud s e-mail marketingem začínáte a máte databázi e-mailů, pak byste se v dalším kroku měli rozhodnout, jaký nástroj budete pro rozesílání e-mailů používat. V Čechách jsou nejrozšířenější Getresponse, MailChimp a SmartEmailing. Všechny mají své výhody, ale i nevýhody. Kromě těchto nástrojů existuje celá řada dalších možností. Od vlastních řešení po drahé sofistikované nástroje. Cílem je vybrat takového kandidáta, který uspokojí většinu vašich potřeb.
Potom, co si vyberete vhodného kandidáta, je dalším krokem import databáze. Technicky není import vybudované databáze nic složitého. Problém nastává tehdy, když je databáze rozsáhlá a vy jste s ní v rámci e-mail marketingu zatím moc nepracovali. Proč?
S jakými hlavními problémy se můžete potýkat
Neaktuálnost e-mailových adres je vaše hlavní hrozba. Velice jednoduše můžete v databázi mít klidně 30-50 % adres neplatných či smazaných. Dalším problémem může být to, že si vás vaši příjemci nevybaví. Mohli u vás nakoupit před mnoha lety a nyní už nebudou na vaše e-maily reagovat právě kladně. Komunikace ani vztah není vybudován, i když vy si můžete myslet opak.
Řešením je e-mailovou databázi vyčistit ještě předtím, než ji použijete. Zbavíte se starých nefunkčních e-mailů a ušetříte nemalé peníze za měsíční poplatky konkrétnímu softwaru. Důležité je si ale uvědomit, že zmíněné nástroje nejsou uzpůsobené na pokročilé metody čištění. Primárně slouží k rozesílání a udržování kvalitní databáze.
Jaké nástroje můžete použít pro čištění databází
Naštěstí existují služby, které vám pomohou staré, rozsáhlé databáze vyčistit. Následující tři služby doporučuje dokonce tým MailChimp, takže v případě jejich použití nešlápnete vedle.
Všechny tři výše zmíněné služby vám databázi očistí tak, že se ji nebudete muset bát použít. Ušetříte si starosti s velkým množstvím neaktivních příjemců, kteří o vaše e-maily nemají zájem a budete komunikovat pouze s těmi, u kterých to dává smysl. Pokud máte velkou databázi a nikdy jste ji v rámci e-mail marketingu nepoužívali, pak vám rozhodně doporučujeme ji vyčistit.
Díky za dobré tipy! 🙂
Díky za dobré tipy! 🙂
Dobrý den,
jak fungují dané aplikace? Používáme jednoduchý nástroj pro odesílání emailů, který funguje v pořádku, ale bohužel neumí vyhodnotit nedoručené adresy. Adres se za několik let nasbíralo již hodně a chtěli bychom je očistit. Myslel jsem, že bychom to udělali v nějakém novém nástroji na rozesílání.
V článku uvedených nerozumím, jak to probíhá a zároveň cena je docela vysoká, pokud máte databázi o desítkách tisíc adres.
Děkuji
Dobrý den,
jak fungují dané aplikace? Používáme jednoduchý nástroj pro odesílání emailů, který funguje v pořádku, ale bohužel neumí vyhodnotit nedoručené adresy. Adres se za několik let nasbíralo již hodně a chtěli bychom je očistit. Myslel jsem, že bychom to udělali v nějakém novém nástroji na rozesílání.
V článku uvedených nerozumím, jak to probíhá a zároveň cena je docela vysoká, pokud máte databázi o desítkách tisíc adres.
Děkuji