skip to Main Content
Video, nebo e-mailing? Který druh obsahu je vhodný pro váš web?

Článek, video nebo e-mailing: Který druh obsahu se hodí pro váš projekt?

Obsahový neboli content marketing nabírá v posledních letech na popularitě i v našich končinách. Důvody jsou nasnadě: pravidelné publikování kvalitního obsahu zvyšuje autoritu značky, pomáhá budovat odborné renomé a zvyšuje návštěvnost webových stránek – a v konečném důsledku i zisk.

Forma obsahu může mít různou podobu. Někteří podnikatelé sází na propracované články, jiní nedají dopustit na e-mailové kampaně. A další jdou audiovizuálním směrem – natáčejí vlogy, pořádají webináře nebo tvoří podcasty. Věnujete se také obsahovému marketingu? Udělejte si náš kvíz a zjistěte, v jaké fázi se nacházíte.

Kanálů pro obsahový marketing je mnoho. Jak ale vybrat ten, který opravdu pomůže navýšit obrat a vybudovat dobré jméno?

Kvalitní obsah a pravidelná publikace – základ úspěchu

Možná stokrát otřepané, ale pravdivé: Zákazník má vždycky pravdu. Předložte cílové skupině obsah ve formě, kterou není zvyklá konzumovat – a vaše snahy o zvýšení návštěvnosti vyjdou naprázdno.

Dobrý obsahový marketing začíná u zákazníka, návštěvníka vašich webovek. Jeho zvykům se musíte přizpůsobit, na jeho myšlení a hodnoty cílit. A podle toho zvolit vhodný kanál pro konzumaci vašeho obsahu.

Faktor první: Forma

Nejdůležitější otázka při výběru vhodné formy pro obsahový marketing zní: Kdo je váš zákazník?

Každý e-shop, každá společnost má jednu, nebo více cílových skupin, pro které je typické určité chování, surfování na internetu nevyjímaje.

A zatímco starší ročníky upřednostňují články, které rozebírají předkládanou problematiku do hloubky, dospívající nedají dopustit na videoobsah.

I proto v případě náctiletých slaví mimořádný úspěch propagace skrze YouTubery, která by zase nefungovala u starších ročníků. Pro ty jsou mnohem atraktivnější pravidelné podcasty, které si mohou pustit v autě – třeba cestou na obchodní schůzku nebo do práce.

Faktor druhý: Disciplína

V obsahovém marketingu platí dvě zásady: Je třeba tvořit nadprůměrně kvalitní obsah. A je třeba jej publikovat pravidelně. Bez výjimek.

Při tvorbě obsahu dodržujte efektivitu práce a za žádných okolností se nespokojte s nízkou kvalitou. Máte v týmu člověka, který kvalitní text dokáže zpracovat? Nebo na pravidelnou publikaci nemáte čas a raději si najmete externí agenturu?

Faktor třetí: Atraktivita

Lidé si rádi nechají poradit, rádi se baví a dají na pravidelnost. Kombinace všech tři aspektů v nich spouští touhu vám váš „dar“ oplatit – byť za své články nic nechcete.

Reciprocita je jedním z nejsilnějších nástrojů, který mění náhodné kolemjdoucí ve věrné zákazníky. Využijte její sílu i vy. Cílovou skupinu přivedete ke svému obsahu snadno – stačí využít cílené reklamy na sociálních sítích, dobrou službu prokáže i PPC reklama.

Jakým tématům se věnovat? Prostudujte konkurenci nebo pro své zákazníky vytvořte dotazník – a za jeho vyplnění je odměňte např. slosováním v soutěži o hodnotné výhry. Využít můžete i odborných služeb freelancerů nebo agentur.

Zjistěte, jaký obsah u vašich zákazníků zaboduje

Stáhněte si jednoduchý bodový test a zjistěte, který druh obsahu je nejvhodnější právě pro vaši značku, pro váš projekt. Během dvou minut budete mít jasno a můžete začít tvořit!

 

Zlatá triáda obsahového marketingu

Drtivá většina content marketingu staví na článcích, videích a e-mailech. Každý z kanálů má své výhody, pojí se s ním ale i negativa – a každý se hodí pro trošku jiný druh obsahu.

Články

Text je nejpřirozenější formou pro sdílení informací na internetu. Články mají široký dosah, jejich části lze libovolně zkracovat a parafrázovat, dobrý text se stane základem dalších forem obsahu a lze jej rozvést i do e-booku nebo odborné knihy.

Poslední zmíněná možnost je ideální pro získávání e-mailových kontaktů. Výměnou za elektronickou knihu dostanete od potenciálního zákazníka jeho e-mail, který můžete využít v e-mailové kampani pro další prohlubování důvěry.

Výhody:

  • snadná a jednoduchá příprava blogových postů,
  • zlepšení viditelnosti značky při vyhledávání,
  • skvělá integrace s e-mailovým marketingem.

Nevýhody:

  • nutnost pravidelného publikování,
  • požadavek na cit a talent pro psaní,
  • vysoké požadavky na gramatiku a stylistiku.

Videa a webináře

Videoobsah může mít mnoho forem, nabízí možnost kombinace s hudebním podkresem a tím další prohlubování emocí. Vizuální forma je jako dělaná pro nejrůznější návody, rozhovory a recenze, popř. také webináře, tedy online přednášku.

Výhody:

  • atraktivní formát,
  • skvělé pro budování autority,
  • vysoký potenciál pro získání nové klientely a zákazníků.

Nevýhody:

  • časově a technicky náročné na výrobu,
  • vysoké náklady na techniku,
  • stud při vystupování před publikem, problémy během přenosu.

E-maily

Stačí série několika e-mailů – a člověk, který o vaší službě nebo vašem zboží nemá velké povědomí, se stane vaším věrným klientem a ambasadorem vaší značky. Dobře připravená a cílená e-mailová kampaň dokáže divy – musí ji ovšem připravit renomovaný odborník, jinak napáchá více škody než užitku.

Výhody:

  • snadná měřitelnost úspěchu,
  • při správném nastavení budování loajality zákazníků a renomé značky,
  • pravidelná komunikace s cílovou skupinou.

Nevýhody:

  • při příliš vysoké frekvenci rozesílek odhlášení odběratelů,
  • nutné alespoň elementární znalosti copywritingu a marketingu,
  • obtížnější cílení při vyšším počtu kontaktů.

Jakou formu obsahu zvolit?

Odpověď není jednoznačná. Nejlepším řešením je každý druh obsahu vyzkoušet a zvolit ten, který u cílového publika vyvolá největší odezvu.

Vsaďte na marketingem kované odborníky

Na Včelišti je obsahový marketing naším denním chlebem a nezřídka stojíme i před volbou toho správného marketingového kanálu.

Máte doplňující otázky? Rádi s vámi plány vašeho obsahového marketingu zdarma a nezávazně probereme!

Zjistěte, jaký obsah u vašich zákazníků zaboduje

Stáhněte si jednoduchý bodový test a zjistěte, který druh obsahu je nejvhodnější právě pro vaši značku, pro váš projekt. Během dvou minut budete mít jasno a můžete začít tvořit!

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top