Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
6 tipů, jak využít obsahový marketing k úspěšnému uvedení produktu na trh
Chystáte se na trh uvést nový produkt? Pak jste určitě přemýšleli nad tím, jak jej co nejlépe propagovat. Zdárně jste produkt vytvořili nebo vyrobili, máte za sebou průzkum trhu a víte, kde a jak budete produkt prodávat. Teď je ale potřeba vyřešit další zásadní bod, a to jak dostat nový produkt do povědomí zákazníků. Jedním z klíčů k úspěchu vašeho produktu je promyšlený obsahový marketing. Přečtěte si, jak na to.
1) Nepodceňujte textaci produktu
V online prostředí platí, že texty prodávají. Nahrazují osobní kontakt se zákazníkem, a proto by mu měly hned v prvním okamžiku poskytnout všechny informace. Při uvádění nového produktu na trh je tedy jedním ze zásadních bodů popis produktu. Ten by měl zákazníkovi nejen dodat základní informace o produktu, ale zároveň mu ho rovnou i prodat.
Jak ale do rozsahově omezeného textu vtěsnat technické informace o produktu, a zároveň zákazníka motivovat ke koupi? Začněte tím nejpodstatnějším, nenechávejte si to až na konec. Popisky dále rozdělte do několika části pomocí nadpisů, které zákazníkovi pomohou s orientací v informacích. Používejte odrážky a tučné písmo, aby byl text přehlednější. Více o tom, jak psát popisky, které skutečně prodávají, se dočtete v našem článku.
2) Představte produkt v blogových článcích
Blogové příspěvky by měly být jednou z hlavních součástí vaší obsahové strategie před uvedením produktu, a to nejen kvůli SEO. Zajímavé, obsahově kvalitní a čtivé články vám potenciální zákazníky budou přivádět samy, a to i v horizontu následujících měsíců, či dokonce let. A jak využít blog při uvedení nového produktu? Naprosto jednoduše – popište, s čím váš produkt zákazníkovi pomůže, jak mu usnadní život a dejte mu v článcích odpovědi na jeho otázky. Blogové články doplňte vlastními fotografiemi a nezapomeňte na jejich celkovou propagaci.
Nebojte se dát svému produktu příběh, který můžete odvyprávět nejen na blogu, ale i v popisku produktu. O dalších způsobech, jak se dostat do srdcí zákazníků, se můžete dočíst tady.
Tip Včeliště: Využít můžete i PR články, které jsou dalším z efektivních marketingových nástrojů. Před tvorbou článku (a i případným nákupem prostoru na daných stránkách) si ale nezapomeňte ověřit cílovou skupinu vybraného webu a jeho návštěvnost, aby PR článek mohl cílit na zákazníky, pro které je skutečně relevantní.
3) Odlište se pomocí fotografií
Fotografie, zvláště ty produktové, jsou často podceňovaným prvkem marketingové propagace, který vás může jednoduše odlišit od konkurence, která používá pouze oficiální materiály (včetně popisků) od výrobců a distributorů.
Ideálním řešením je samozřejmě využít profesionálního fotografa, ale už před jeho návštěvou byste měli mít jasnou vizi. Nebojte se experimentovat a vytvořte společně fotky, které budou vynikat. Nafoťte produktové fotografie v přírodě či na neobvyklých místech, využijte dekorace, které produkt doplní, buďte zkrátka kreativní. Získáte materiál nejen pro stránku s produktem, ale i pro propagaci na sociálních sítích, e-mailech a dalších místech.
Tip Včeliště: Poslední výzkumy ukazují, že až 62 % uživatelů se k nákupu rozhoduje na základě fotografií nebo videí generovaných uživateli. To je velké číslo, že? Komunikujte tak se svými zákazníky, navažte s nimi vztah a vyzvěte je k tomu, aby vám zaslali jimi vytvořený obsah.
4) Ukažte produkt ve videu
Video je dalším efektivním způsobem, jak zákazníkovi nový produkt přiblížit a ukázat mu, jak funguje a jak jej používat. Nezáleží na tom, jestli budete prodávat oblečení, kosmetiku, hračky, služby nebo delikatesy, ve videu se dá představit takřka cokoliv. Zvolit můžete profesionální natočení reklamy, netradiční představení produktu nebo návod k jeho použití. Video pak umístěte k popisu produktu a sdílejte ho i na sociálních sítích.
5) Kvalitní online propagace se rozhodně vyplatí
Online propagace je velmi důležitá a v dnešní době je v podstatě nutností. Na jaké formy online reklamy určitě nezapomenout při uvedení produktu na trh?
- PPC kampaně – obrovskou výhodou PPC reklamy je možnost velmi přesného cílení. A to nejen pomocí klíčových slov, ale i s ohledem na bydliště cílové skupiny, takže se váš produkt bude zobrazovat skutečně relevantním potenciálním zákazníkům.
- Sociální sítě – zejména Facebook a Instagram jsou bezesporu jedním z nejmocnějších marketingových nástrojů. Nastavení placené reklamy není složité a opět platí, že Facebook i Instagram umí reklamu velmi dobře cílit.
Z dlouhodobého hlediska je ale na sociálních sítích účinnější budování vlastního obsahu a fanouškovské komunity. Rozhodně ale zapomeňte na kupování sledujících – důležitý je kvalitní obsah a interakce s lidmi, kteří vás na sítích sledují. To, že se aktivně zapojují do vašich příspěvků, je totiž ta nejlepší reklama. Na to, jak by texty na sociální sítě měly vypadat, aby skutečně zaujaly, jsme se zaměřili tady.
- Newslettery – jestliže nezačínáte s podnikáním a novým produktem od nuly, máte pravděpodobně i databázi zákazníků, kterou v ideálním případě více či méně pravidelně obesíláte. A právě e-maily jsou perfektním nástrojem k propagaci vašeho nového produktu.
Jak nový produkt v e-mailové kampani propagovat? Zaujměte zákazníky hned předmětem e-mailu a vzbuďte v nich emoce i zvědavost, aby e-mail vůbec otevřeli. Při představení nového produktu v e-mailu můžete popustit uzdu kreativitě – čím originálnější obsah e-mailu bude (jak po grafické, tak po textové stránce), tím spíše se do něj zákazník začte. Více o tom, jak oslovit zákazníky pomocí newsletteru, si můžete nastudovat zde.
6) Získejte obsah pomocí influencer marketingu
Na závěr nesmíme opomenout ani influencer marketing. Influencery můžete využít pro tvorbu recenzí a fotografií, tedy kvalitního obsahu, který s jejich pomocí získáte. Při výběru vhodného influencera ale myslete na to, že by měl s vaším produktem „souznít” a váš produkt by tak měl být pro obsah jeho profilu relevantní. Využijte možností obsahového marketingu při propagaci nového produktu nebo i pro podpoření ostatních aktivit vaší firmy. Budujte kvalitní a originální obsah, který vám pomůže navázat s potenciálními zákazníky vztah a promění je v zákazníky opravdové.
Potřebujete pomoci s obsahovým marketingem?
Navrhneme pro vás komplexní obsahovou strategii, pomocí které získáte nové zákazníky. Ať už při uvádění nového produktu na trh, nebo pro podporu vašeho brandu.
0 komentářů k zobrazení