skip to Main Content

5 doplňků, které z vaší stránky udělají celebritu na sociálních sítích

Jestliže vlastníte či spravujete stránky v oboru, jehož cílová skupina aktivně používá sociální sítě, určitě vás bude zajímat dnešní článek, ve kterém vám ukážu 5 pluginů a doplňků, které si můžete přidat na své stránky.

Doplňky vám usnadní získávání nových fanoušků pro profily na sociálních sítích. Návštěvníky z vašeho blogu můžete totiž poměrně snadno transformovat v následovníky na Facebooku, Twitteru či Google Plus. Stačí využít příležitosti a z náhodného návštěvníka se může stát dlouhodobý fanoušek a odběratel vašeho obsahu. A později třeba i vašich produktů či služeb.

Část vašeho úspěchu při obsahovém marketingu bezesporu závisí na dobrém obsahu. O něm jsme již povídali dost v minulých článcích. Ale velká část tkví i také v propagaci. To, že někdo sdílí váš obsah se svými přáteli na sociálních sítích, může být jen štěstí a náhoda. Ale té můžete ve velké míře pomoct implementováním několika dále zmíněných doplňků, které připomenou vašim návštěvníkům, že pokud se jim váš obsah líbil, oceníte, když o něm řeknou dalším. Pojďme se podívat na slíbených 5 pluginů:

1. Postranní sociální lišta

Prvním způsobem, jak zvýšit šance, že se bude o vašem obsahu více mluvit na sociálních sítích, je implementování postranní sociální lišty vedle vašeho obsahu na stránce. Tu je nejvhodnější vytvořit dynamickou, aby se pohybovala po celé délce webu spolu s tím, jak návštěvník postupně prohlíží celou stránku. Ideální je tuto postranní sociální lištu vložit vlevo od obsahu, protože očima čteme zleva doprava a při přeskočení na každý další řádek (jde-li o článek) na ni znovu a znovu narážíme.

Pokud vaše stránky běží na některém z populárních publikačních systémů, můžete si takový plugin stáhnout zdarma a začít ho během chvíle používat. Pro WordPress je k dispozici například Sharebar, pro Joomlu obdobný plugin Scrolling Share Bar.

Joomla! Scrolling Share Bar

2. Klasická tlačítka pro sdílení, likování, retweetování apod.

Nabídněte lidem možnost podělit se o váš obsah s přáteli formou, kterou dobře znají. Tlačítka To se mi líbí a sdílení pro Facebook, stejně jako Tweet a sledování pro Twitter a obdobná tlačítka pro Google Plus považuje dnes mnoho lidí za standardní prvky webových stránek a nebojí se na ně kliknout. Umístěte je ideálně na konec vašeho článku nebo stránky, kam lidé dorazí po přečtení příspěvku a dejte jim možnost udělat nějakou akci. Někteří ji rádi využijí a vy můžete díky tomu zdarma oslovit přátele a followery vašich návštěvníků.

Twitter tlačítka

3. Facebook komentáře

Jestliže provozujete blog či magazín, zamyslete se, jestli by stálo za to na něm implementovat systém komentářů od Facebooku. Jeho použití je velice jednoduché a přátelé komentujících vidí na sociální síti, že váš návštěvník diskutuje na vašem webu. A co zajímá jeho, mohlo by zajímat i jeho přátele… Jestliže používáte redakční systém WordPress, můžete Facebook komentáře jednoduše implementovat pluginem zdarma Facebook Comments for WordPress. Pro Joomlu existuje obdobný plugin. Doplněk ale můžete zařadit na jakékoliv stránky. Jak na to, to si přečtěte zde.

Někteří odpůrci komentářů z Facebooku namítají, že jejich nasazením budou diskriminovat ostatní návštěvníky, kteří tuto sociální síť nepoužívají. Ti by neměli najednou možnost diskutovat. Pokud jste přemýšleli nad tím samým, zkuste dočasně vložit na vaše stránky jak klasickou možnost komentářů, tak ty od Facebooku. Uvidíte, jak bude jednotlivá možnost úspěšná. Když se osvědčí oba systémy, můžete je nechat paralelně běžet a nechat návštěvníka vybrat ten, který je pro něj pohodlnější.

WordPress Facebook Comments

4. Vyskakovací okno

Agresivnějším způsobem, jak poprosit své návštěvníky, aby sdíleli váš obsah na sociálních sítích, je použití vyskakovacího okna. Možná se vám už někdy na nějakých stránkách stalo, že vám při čtení článku najednou ztmavla obrazovka a uprostřed stránky se objevila výrazná upoutávka s prosbou o sdílení na sociálních sítích. Taková forma slaví úspěchy, protože na ni musíte aktivně reagovat a je výrazná. Nelze prostě pokračovat dál ve čtení a box přeskočit, podobně jako to platí pro ostatní výzvy ke sdílení.

Jestliže se vám tato forma zvýšení počtu sdílení zdá příliš agresivní a nehodila by se na váš web, můžete zauvažovat o nějakém systému, který například zobrazí méně nápadný boxík s možností sdílení, jenž se objeví například po přečtení dvou třetin článku po levé či pravé straně. Takové okno se může aktivovat také například po jedné minutě návštěvy. Záleží, co uznáte za vhodnější.

5. Boxy aktivity

Posledním ze zmíněných doplňků v tomto článku, které vám pomůžou s růstem počtu fanoušků na sociálních sítích, jsou boxy aktivity, které můžete jednoduše vložit na své stránky. Lidé v nich pak vidí vaše nejnovější příspěvky a své přátele, kteří vás už následují. Mnoho lidí chce být tam, kde jsou jejich přátele, a proto v boxu kliknou na tlačítko To se mi líbí a přejdou na váš sociální profil, kde je máte šanci zaujmout. Pokud chcete přidat box pro Facebook, hledejte Like Box. Jednodušší verzi bez zobrazení přátel má i Twitter pod názvem Embedded Timelines.

Facebook Developers Like Box

Dejte mi do komentářů vědět, jaké doplňky, které pomáhají na sociálních sítích mluvit o vaší stránce, používáte na vašem webu? Které se vám osvědčili a které naopak nefungují?

10 tipů na facebookové příspěvky

Stáhněte si 10 tipů na facebookové příspěvky, které uhranou Vaše publikum.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

2 komentářů k zobrazení

  1. Zdravím, hezký článek. Některé způsoby ani nevím, že existují. Já osobně používám klasické To se mi líbí na nejvíce běžné sociální stránky (Facebook, Google+ a Twitter), tak mám na stránkách komentáře na facebook spolu s klasickými komentáři, aby si lidé sami vybrali, která možnost je právě pro ně ta lepší a také mám na stránkách Like Box. Nejvíce účinné pro mě je tlačítko TO SE MI LÍBÍ na Facebook a nejméně komentují.
    Určitě bych chtěl i začít přemýšlet o dalších možnostech, o kterých zde píšete v tomto článku.

  2. Pěkný článek! Mně osobně se zdaleka nejvíce na mé FB page osvědčilo publikování kontroverzního příspěvku – takový příspěvek měl mnohonásobně více sdílení a větší engagement než pomalu všechny ostatní dohromady. Toho ale samozřejmě/bohužel nelze využívat pořád, že jo. Nicméně aspoň čas od času.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top