Než začnete vytvářet hodnotný obsah, měli byste si ujasnit klíčová slova, na která budete obsahem cílit. Neznamená to, že v článku či vámi připravované studii budete otrocky klíčová slova v každé větě, nadpisu či titulku opakovat. Pokud to ale s tvorbou obsahu myslíte vážně, tak je nutné vědět, jaké klíčové fráze váš web obsahuje a v jakých částech struktury se nacházejí. Lépe se vám následně bude pracovat s webem z hlediska obsahové, ale i jiné strategie.
V dnešním článku bych rád shrnul základní možnosti a tipy pro brainstorming zajímavých klíčových slov. Nejlépe takových, která jsou málo konkurenční, vysoce konverzní a pro vaše návštěvníky atraktivní.
Brainstorming long tailů může být buď činnost nárazová, a nebo průběžná. Záleží na tom, jakou strategii jste si ve vaší obsahové tvorbě zvolili. Pokud máte připravený dobrý obsahový plán, tak pravděpodobně znáte i základní klíčová slova, která se tématicky týkají vašich článků. Brainstorming long tailů se vám v tomto případě hodí před přípravou konkrétního článku. Když před každým článkem využijete tipy, které vám dnes doporučím, tak váš článek získá spoustu výhod:
V minulých článcích jsme psali o různých nástrojích. Všechny měly společného jednoho jmenovatele - usnadnění práce. Dnes bych vám rád doporučil několik tipů na nástroje/programy, které vám rozhodně brainstorming a přípravu zajímavých textů usnadní.
Soovle.com je skvělá služba pro brainstorming nápadů na rozšíření obsahu článku. Je možné ji částečně používat pro české prostředí. Její výhoda spočívá v tom, že do vyhledávacího pole zadáte klíčové slovo či frázi a služba vám najde nápady na další spojení související s vaším hlavním klíčovým slovem/frází. Prohledává následující služby a jejich databáze/našeptávače:
Výsledkem je pak nespočet nových tipů pro nové sekce článků, nadpisy či titulky.
Ubersuggest, jak již jeho název napovídá, je dalším neocenitelným pomocníkem v brainstormingu nových long tailů a nápadů. Pokud jste se v minulých článcích od nás dočetli, že je dobré využít při vymýšlení nových long tailů našeptávač, a způsob se vám zalíbil, tak zkuste využít zdarma službu Ubersuggest.org. Služba funguje jednoduše. Slovo nebo frázi napíšete do vyhledávacího pole, zvolíte jazyk a ubersuggest udělá zbytek práce za vás. Získáte přehledný seznam všech našeptávaných frází souvisejících s vaším dotazem, roztříděný dle abecedy. Vy si můžete konkrétní zajímavé fráze přidat a uložit do textového souboru.
Zajímáte-li se trochu o obsahový marketing, tak již pravděpodobně víte, že by mělo být vaším cílem připravovat takový obsah, který vaši návštěvnost zajímá. Dobrým zdrojem pro inspiraci jsou servery typu Answers.yahoo.com, kde se lidé ptají na konkrétní otázky. Vy byste měli najít pro vás vhodná témata a pravidelně sledovat, na co konkrétně se lidé ptají. Z otázek následně můžete připravit nové sekce článků, anebo rovnou celé články. Informace, které lidé poptávají na těchto otázko-odpovědních serverech, jsou na internetu stále těžko dohledatelné, neaktuální nebo nejasné. Využijte proto příležitost a využijte těchto informací pro svoji potřebu. Z českých služeb můžete prozkoumat weby:
Případně další oborová diskuzní fóra. Vždy záleží na zaměření webu.
Evernote je jeden z nejoblíbenějších digitálních poznámkových bloků. Jeho využití je v našem případě jasné. Ať jste kdekoliv, pomůže vám snadno zaznamenat vaše nápady. Můžete ho používat na svém smartphonu, desktopu nebo přenosném počítač. Funguje na jakékoliv platformě a v tom je jeho síla. Jeho využití je však široké:
Největším jeho plusem je však aktuálnost dokumentů na všech platformách. Dokumenty se vždy automaticky sesynchronizují na všech zařízeních.
Connected mind je mind mapping software pro uživatele mobilních zařízení. Občas se každému stane, že potřebuje něco rozmyslet nebo naplánovat na cestě. A od toho je tu právě Connected Mind, skvělý software pro tvorbu myšlenkových map pro začátečníky.
Všechny tyto programy by vám měly ulehčit vymýšlení nových long tailů. Z mého pohledu je nejpoužitelnější a nejzajímavější Ubersuggest. Ten je jako pomocník při prohledávání Google našeptávače neocenitelný. V zástupu za ním je určitě Soovle.com, ze kterého můžete čerpat také zajímavé informace. Pokud by vás zajímaly myšlenkové mapy, tak si přečtěte celý samostatný článek, který jsme jim věnovali. Dozvíte se, jak díky nim můžete zefektivnit svoji práci a třeba i objevit zajímavá nová klíčová slova.
2 komentáře k zobrazení
Děkuji za velmi užitečné typy.
Není zač. 🙂