skip to Main Content

Firemní časopis v B2B segmentu: proč do něj investovat a co tím získáte?

Svět B2B je plný výzev a konkurence. V tomto rychle se měnícím prostředí je klíčové mít nástroje a strategie, které vám poskytnou konkurenční výhodu. Jednou z možností je i tvorba firemního časopisu. Otevře vám dveře k novým příležitostem i růstu.

Firemní časopisy přinášejí benefity

Představte si, že jste přehlceni moderními technologiemi. Chcete si odpočinout u šálku dobré kávy a přečíst si něco zajímavého. Z monitoru vás už bolí oči. Vzpomenete si, že jste dnes byli na schůzce s obchodním zástupcem a ten vám mimo jiné přiložil do složky s podklady i firemní časopis. Tak se pustíte do čtení. A přesně v tom tkví síla tištěných médií.

Podívejte se, jak může tištěný firemní časopis vypadat.
Podívejte se, jak může tištěný firemní časopis vypadat.

Samozřejmě, že firemní časopisy můžete vydávat i online. Záleží na vás – vašich možnostech, preferencích a samozřejmě i cílové skupině, ke které mluvíte.

I online magazín může mít šmrnc.

A nebo to můžete zkombinovat. Jako třeba marketingová agentura Proficio. Pokud preferujete tištěnou verzi, jejich magazín si můžete objednat. Jestliže vám naopak vyhovuje podoba elektronická, časopis vám přijde do e-mailové schránky.

Tištěná, nebo online verze? Dejte čtenářům na výběr.

Ať už se rozhodnete pro tištěný, či online magazín, časopisy využijete pro udržení kontaktu se zákazníky, informování potenciálních klientů o tom, jakých úspěchů se vám podařilo dosáhnout, a v neposlední řadě nezapomeňte, že tímto způsobem mluvíte i ke svým zaměstnancům.

Výhody firemního časopisu v B2B prostředí

  • Upevníte svou pozici na trhu – protože se prezentujete jako odborník v oboru. Někdo, kdo si svou prací není jist, by si jen stěží zakládal firemní časopis. A to není váš případ.
  • Získáte důvěru – klientů i obchodních partnerů. Kvalitní obsah je cenným zdrojem informací. Pokud lidem nabídnete zajímavé a léty prověřené know-how, budou o vás mluvit. Čím častěji bude vaše jméno citováno, tím lépe pro vaši firmu.
  • Dáte najevo, že patříte mezi špičku – sdílejte odborné znalosti i úspěchy, ke kterým jste dovedli své klienty. Mezi nejčastější čtenáře patří lidé ze středního a vyššího managementu s kupní silou. Ukažte jim, že máte co nabídnout a spolupráce s vámi se vyplatí. Udělejte si charakteristiku své cílové skupiny a obsah časopisu přizpůsobte jejich potřebám.
  • Zvýšení zájmu – zmínka v časopise může být skvělý způsob, jak motivovat své zaměstnance k co nejlepším výsledkům.

Než se pustíte do tvorby

Vytyčte si cíle a kroky, kterými se budete řídit. Pokud nemáte jasnou představu, proč firemní časopis chcete vydávat, na koho chcete obsahem cílit nebo jak budete měřit úspěšnost jeho implementace, zpomalte. Všechno pořádně promyslete, abyste neinvestovali energii a peníze do projektu bez jasně určeného záměru.

Jak začít s firemním časopisem

  1. Definujte si cíl a publikum – stanovení jasných cílů a identifikace primární skupiny je prvním krokem k úspěchu. To vám pomůže vytvořit obsah, který zaujme a osloví tu skupinu lidí, kterou zaujmout a oslovit chcete. 
  2. Připravte obsahovou strategii – obsah v jednotlivých číslech musí být relevantní a zajímavý pro čtenáře. Nezapomeňte, že lidé se rádi baví. Vyhněte se proto dlouhým a nicneříkajícím odborným článkům. Podívejte se, jakou strukturu časopisu má například známá firma Hyundai. 
  3. Vyberte vhodný formát a platformu – zvažte, zda bude váš firemní časopis tištěný, elektronický, nebo vás lákají obě varianty.
  4. Připravte kvalitní obsah a pusťte jej do oběhu – vytvoření obsahu vyžaduje tým copywriterů, designérů a editorů. Ujistěte se, že všechny klíčové osoby ve svém týmu máte. Nebo svůj firemní časopis svěřte do rukou odborníků. Pomůžeme s přípravou obsahu, grafikou i copywritingem
V obsahu kombinují novinky ve výrobě, zábavu i události ve firmě.

Jak často publikovat

Jednotlivá čísla vydávejte podle toho, zda máte v obsahu co nabídnout. Nezapomeňte, že časopis byste měli vydávat pravidelně. Doporučujeme začít s publikací jednou za půl roku, abyste měli jistotu, že čtenáře nebudete nudit.

Promyslete i náklady, které do tvorby a publikace chcete vynaložit. Při sestavování rozpočtu myslete na nečekané výdaje. Nedostatečná kvalita tisku, špatná koordinace jednotlivých prací nebo onemocnění copywritera, kterého musíte nahradit.

O jakých tématech ve firemním časopise psát

Snažte se vyvážit odborné znalosti, zprávy, novinky i zábavu. 

Do obsahu můžete zahrnout:

  • Nejnovější události ve vaší firmě 
  • Novinky v oboru, kterému se věnujete 
  • Tiskové zprávy 
  • Diskuze
  • Rozhovory
  • Případové studie či výzkum
  • Zpracované statistiky 
  • Názory oceňovaných osobností v oboru

Jedete na veletrh? Vezměte časopis s sebou

Firemní časopis můžete rozesílat obchodním partnerům, ale také ho nabízet zájemcům na veletrhu či jiné formě eventu. Ucelené informace a statistiky mohou být navíc zajímavým zdrojem i pro novináře. A nezapomeňte na interní PR. Komunikace o úspěších firmy může sloužit jako pojítko a další motivace pro zaměstnance firmy a budování vztahu ke značce.

Firemní časopisy mají potenciál. Magazín EXCLUSIVE TOURS byl oceněn jako nejlepší firemní časopis roku 2021. 

Další způsoby, jak propagovat magazín

Abyste oslovili svou cílovou skupinu a získali čtenáře, je efektivní propagace firemního časopisu klíčová. Upoutat pozornost v konkurenčním mediálním prostředí můžete:

  • na schůzce s klientem,
  • rozesíláním do firem, které souzní s vaším oborem, 
  • distribucí časopisu zaměstnancům,
  • zpřístupněním online verze na webových stránkách, 
  • na sociálních sítích
  • a nezapomeňte na e-mailové schránky svých odběratelů.

Ve firemních časopisech se skrývá konkurenční výhoda

Využijte ji. Firemní časopisy zaměřené na odborná témata jsou silnou volbou pro společnosti, které chtějí upoutat pozornost, prezentovat své know-how v praxi a dát najevo, že pro své klienty dělají maximum. 

Chcete mít také svůj časopis?

S přípravou strategie i samotného magazínu vám rádi pomůžeme.

Napište nám
Sdílejte:

Míša se věnuje především copywritingu a SEO. Historicky se do týmu dostala díky stáži a prošla si tak všemi oblastmi marketingu.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top