Svět B2B je plný výzev a konkurence. V tomto rychle se měnícím prostředí je klíčové mít nástroje a strategie, které vám poskytnou konkurenční výhodu. Jednou z možností je i tvorba firemního časopisu. Otevře vám dveře k novým příležitostem i růstu.
Představte si, že jste přehlceni moderními technologiemi. Chcete si odpočinout u šálku dobré kávy a přečíst si něco zajímavého. Z monitoru vás už bolí oči. Vzpomenete si, že jste dnes byli na schůzce s obchodním zástupcem a ten vám mimo jiné přiložil do složky s podklady i firemní časopis. Tak se pustíte do čtení. A přesně v tom tkví síla tištěných médií.
Samozřejmě, že firemní časopisy můžete vydávat i online. Záleží na vás – vašich možnostech, preferencích a samozřejmě i cílové skupině, ke které mluvíte.
A nebo to můžete zkombinovat. Jako třeba marketingová agentura Proficio. Pokud preferujete tištěnou verzi, jejich magazín si můžete objednat. Jestliže vám naopak vyhovuje podoba elektronická, časopis vám přijde do e-mailové schránky.
Ať už se rozhodnete pro tištěný, či online magazín, časopisy využijete pro udržení kontaktu se zákazníky, informování potenciálních klientů o tom, jakých úspěchů se vám podařilo dosáhnout, a v neposlední řadě nezapomeňte, že tímto způsobem mluvíte i ke svým zaměstnancům.
Vytyčte si cíle a kroky, kterými se budete řídit. Pokud nemáte jasnou představu, proč firemní časopis chcete vydávat, na koho chcete obsahem cílit nebo jak budete měřit úspěšnost jeho implementace, zpomalte. Všechno pořádně promyslete, abyste neinvestovali energii a peníze do projektu bez jasně určeného záměru.
Jednotlivá čísla vydávejte podle toho, zda máte v obsahu co nabídnout. Nezapomeňte, že časopis byste měli vydávat pravidelně. Doporučujeme začít s publikací jednou za půl roku, abyste měli jistotu, že čtenáře nebudete nudit.
Promyslete i náklady, které do tvorby a publikace chcete vynaložit. Při sestavování rozpočtu myslete na nečekané výdaje. Nedostatečná kvalita tisku, špatná koordinace jednotlivých prací nebo onemocnění copywritera, kterého musíte nahradit.
Snažte se vyvážit odborné znalosti, zprávy, novinky i zábavu.
Do obsahu můžete zahrnout:
Firemní časopis můžete rozesílat obchodním partnerům, ale také ho nabízet zájemcům na veletrhu či jiné formě eventu. Ucelené informace a statistiky mohou být navíc zajímavým zdrojem i pro novináře. A nezapomeňte na interní PR. Komunikace o úspěších firmy může sloužit jako pojítko a další motivace pro zaměstnance firmy a budování vztahu ke značce.
Abyste oslovili svou cílovou skupinu a získali čtenáře, je efektivní propagace firemního časopisu klíčová. Upoutat pozornost v konkurenčním mediálním prostředí můžete:
Využijte ji. Firemní časopisy zaměřené na odborná témata jsou silnou volbou pro společnosti, které chtějí upoutat pozornost, prezentovat své know-how v praxi a dát najevo, že pro své klienty dělají maximum.
Žádný komentář k zobrazení