skip to Main Content
Jak Nastartovat Kariéru Ve Vodách Online Marketingu

Jak nastartovat kariéru ve vodách online marketingu

Sdílejte:

Online marketing je jako moře plné ryb. A pokud se chcete stát žralokem právě vy, musíte na sobě tvrdě pracovat. Málokterý obor prochází tolika změnami a tak rychle jako právě online marketing. V tomto článku vám poradíme, jak se v oblasti online marketingu zdokonalit a kde můžete jako freelancer nebo markeťák ve firmě čerpat hodnotné informace, abyste se mezi tvrdou konkurencí neztratili.

Každá z výše uvedených pozic má svá pro a proti. Freelenceřina vám přinese určitou dávku svobody – zaměříte se na klienty, kteří jsou vám svým oborem blíž, a pracujete, kdy se vám zachce. Marketingová agentura, jakou je třeba Včeliště, pro vás může být zase výhodná v tom, že vám odpadne práce s vyhledáváním klientely, ale na druhou stranu zpracováváte témata od financí až po technologie vodovodních potrubí. A pokud jste ve firmě na všechno sami, případně marketing řešíte v týmu o několika lidech, můžete si vše udělat po svém, o to více času ale zase věnujete studiu.

Učit se, učit se, učit se

Kdo se chce vzdělávat, ten má prakticky neomezené možnosti. V oblasti online marketingu najdete na internetu řadu kurzů, které obohatí vaše schopnosti a dovednosti. Pravda, žádný certifikát jejich kvalitu nezaručí, ale když to vezmete skutečně zodpovědně a převedete svůj um do praxe, máte jisté plusové body.

Online kurzy, webináře a školení nejsou v dnešní době ničím nedostupným. Naopak, mohou se pro vás stát další školou, která vás posune o pořádný kus dopředu. Může jít jak o kurzy od Googlu jako Digitální garáž, Academy for Ads, který vás provede nástroji Google Ads a Google Analytics, nebo různá školení od předních odborníků. Například sociální sítě hravě zvládnete s podcasty od Modré krve.

Do oka vám mohou padnout i kurzy, semináře, webináře a přednášky na vzdělávacích portálech, mezi něž patří třeba VimVic.cz, dTest.cz, Vzdelavej.se nebo Seduo.cz.

Spoustu kurzů najdete také v offline světě. Pokud by se vám nechtělo ven a vzdělávat byste se chtěli z tepla domova, vše o SEO vám poví Josef Řezníček ve své SEOŠkole. Včeliště pro vás také připravilo školení obsahového marketingu, chystáme i další živé školení obsahového marketingu (už brzy :)).

Několikrát do roka se v různých koutech republiky konají školení a přednášky ohledně SEO, které pořádá SEOloger. Každou poslední středu v měsíci se můžete zúčastnit setkání těch, které zajímá online marketing a kteří se chtějí dozvědět nové trendy v oboru. Copywriting pro začátečníky i pokročilé vám ukáže např. Pavel Šenkapoun.

Baví vás přednášky? Pak můžete zavítat třeba na Pražský Barcamp, Barcamp Kolín nebo třeba květnový MarketingON.

Knihy nejsou médiem minulého století

Na trhu je také spousta knižních titulů velkých představitelů marketingu. Udělejte si čas pro sebe a zajděte do knihkupectví. Nebo, když už jste v online světě jako doma, vyhledejte zajímavé knihy na internetu. Tady od nás máte pár tipů:

A ještě pár knižních tipů pro ty, kteří ovládají angličtinu:

  • Web Analytics: An Hour a Day
  • Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content
  • Contagious: Why Things Catch On
  • Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

Další možností, jak se vzdělávat, je nespočet podcastů a e-booků, které jsou na internetu k dispozici zdarma. Stačí pouze chvilku hledat.

Vyhrajte si se životopisem

Až si vyhlédnete své vysněné místo, dbejte na zpracování životopisu. A vlastně i prvního e-mailu, který vůbec pošlete. Tady se sází na první dojem. Zájemců o práci v oboru je tolik, že skutečně rozhoduje každičký detail.

V životopisu buďte struční, ale nápadití – měl by se ideálně vejít na jednu stranu. Personalisty opravdu nezajímá, že jste před 10 lety byli na letní brigádě v obchodním centru. 🙂

Většina agentur od zájemců požaduje i motivační (průvodní) dopis. Stačí pár odstavců, ve kterých popíšete svou praxi takovým způsobem, že si vaše řádky bude chtít každý přečíst znovu.

Plusové body vám přidá váš dobře zpracovaný profil na LinkedIn – v tu chvíli je jasné, že žijete v online světě.

Tip: Před odesíláním si po sobě vše několikrát přečtěte, ideálně text dejte přečíst i další osobě.

Když nemáte dlouholetou praxi

Praxe v marketingu je určitě výhodou. Když vám ale chybí a do psaní, grafického tvoření, korektur, obsahového marketingu, sociálních sítí, PPC reklam, SEO a dalších činností se teprve chystáte na plný úvazek vrhnout, neopovrhujte nabídkami, za které dostanete nízkou odměnu, nebo (v případě stáží) dokonce nic. Berte to jako školu, která vám dá hodně do vašeho online života v dalších letech. Zkuste třeba:

  • stáže v marketingových agenturách,
  • spravovat známým profily na sociálních sítích zdarma,
  • psát vlastní blog, své články sdílejte,
  • být aktivní na Facebooku, Twitteru, Instagramu a dalších sociálních sítích, kde se nebojte vyjadřovat k relevantním událostem a pomáhat jiným v příspěvcích v odborných skupinách, budujte si dobré jméno.

Na internetu je spousta míst, kde najdete práci šitou přesně vám na míru, např.:

Pro pokročilé: inzeráty jen nečtěte, ale i pište

Zajímavá práce rovná se zajímavý inzerát. A to platí zejména ve chvíli, kdy chcete inzerovat vámi nabízenou práci,třeba právě na Facebooku. Stejně jako když jste psali životopis a motivační dopis, zapojte fantazii také u inzerátu, který pošlete do světa. Zvolte takový tone of voice, abyste působili uvolněně, ale stále profesionálně.

Zbytečně se nerozepisujte, přesto dejte najevo, že své práci rozumíte. Klidně nabídněte, že na požádání zašlete svou předchozí práci a reference od spokojených klientů. Hlavně se vyhněte klišé, která jsou jasnými zabijáky vaší přirozené kreativity. Zapište si na nástěnku nebo klidně za uši, čemu byste se jako kreativec měli v inzerátu vyhnout:

  • trpnému rodu, buďte raději osobní,
  • ohraným frázím, například že jste schopni pracovat samostatně i v týmu, jste flexibilní a máte organizační schopnosti – raději zdůrazněte, že deadline je pro vás stejně důležitý jako silná káva po ránu.

Svou nabídku práce inzerujte ideálně na sociálních sítích ve skupinách k tomu určených. Nabídku můžete rozeslat i firmám, na které máte zálusk. Nenechte se odradit případným prvním neúspěchem a nepolevujte. Své místo mezi rybami ve vodách online marketingu si získá každý, kdo se nebojí na sobě pracovat a umí to alespoň trochu prodat. A o to přece v marketingu jde především.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top