Umělá inteligence neustále mění pravidla hry a přináší nové výzvy, jiná témata jsou naopak nadčasová…
Jak správně zadat práci copywriterovi, aby šlo všechno hladce
Rádi pro vás zpracujeme takřka jakýkoli text, který k vám bude lákat nové zákazníky a který vám pomůže udržet si ty stávající. Co pro to musíte udělat vy? Poslat nám zadání, z něhož bude jasně vyplývat, k čemu má text sloužit a co od něj očekáváte. Jak na to, aby šlo všechno hladce a bez problémů, se dozvíte právě zde.
1. Promyslete téma a cíl, kterého chcete dosáhnout
Ať už podnikáte v medicíně nebo v těžkém průmyslu, stále je v rámci oboru o čem psát. Řekněte nám, jaké téma pro vás máme zpracovat a co je cílem článku. Proklik na některou ze stránek webu? Zanechání e-mailové adresy návštěvníka, kterou později využijete? Vytvoření objednávky? Od myšlenky, že je to jedno a že univerzální věta vše zachrání, upusťte rychleji, než vaši zákazníci upustí od myšlenky, že by s vámi mohli komunikovat.
Jak to nedělat:
„Nějak to udělejte, však vy už si poradíte. Jste přece copywriteři, ne?“
Jak to udělat:
„Cílem článku je nabídnout ke stažení e-book a získat tak nové kontakty na potenciální zákazníky. Napište text, který přiměje návštěvníky, aby si ho stáhli.“
Není v našich silách ihned odhadnout, jaký text si přejete vytvořit. Proto od vás potřebujeme co nejvíce informací. Při dlouhodobější spolupráci už budeme vědět, jak na to.
2. Stanovte rozsah
Nejsme placeni za to, abychom tvořili texty co nejdelší. Ty nejlepší texty nemusí dosáhnout ani na jednu stránku, naopak některá témata jsou tak obsáhlá, že jedna stránka stačit nebude. Přesto je vhodné stanovit pravděpodobný rozsah textu, aby později nedošlo k nedorozumění ohledně času, který na zpracování potřebujeme.
3. Ideální začátek spolupráce? Jedno zadání
Pokud si naše služby objednáváte poprvé, bude lepší, když nám dáte pouze jedno zadání. Po sepsání prvního textu nám poskytnete zpětnou vazbu a my zjistíme, jestli jsme se trefili do vašeho vkusu. Podle toho budeme nakládat i s dalšími texty pro vás.
4. Dejte nám k dispozici kvalitní podklady
Čím více informací nám k textu poskytnete, tím lépe se nám bude tvořit a tím lepší výsledek můžete očekávat. Řekněte nám, jakou máte o textu představu, a dejte nám k dispozici relevantní poklady, které uznáváte jako autoritativní.
5. Poskytněte nám zpětnou vazbu
Jakmile vám odešleme hotový text, okomentujte ho. Líbí se vám? Vyhovuje vám? Potřebujete něco upravit? Netrefili jsme se stoprocentně do vašeho vkusu? Řekněte nám to. Uděláme pro vás neomezené množství revizí, dokud nebudete dokonale spokojeni. Buďte při poskytování zpětné vazby pozitivní. Odvádíme svou práci nejlépe, jak dokážeme.
Jak to nedělat:
„Přijde mi to divné.“
„Moc se mi to nezdá.“
Jak to udělat:
„Tento výraz mi přijde nešťastný, v našem oboru se takto nepoužívá. Bylo by vhodnější…“
„Můžeme zvolit přátelštější tón? Chceme působit více neformálně.“
Co v rámci neomezeného copywritingu neděláme
Ač je náš copywriting neomezený, svá pravidla má a na některé úkony se tato služba nevztahuje. Jde o:
- publikování článků,
- návrhy obrázků a grafických prvků grafikem,
- programování,
- designové služby,
- stanovení obsahové strategie (v případě, že nevíte, o čem by měly vaše texty být, obraťte se na Včeliště.cz).
Ozvěte se nám a pošlete nám své první zadání. Text může být hotový už za několik hodin!
0 komentářů k zobrazení