skip to Main Content
Tvorba obsahu jako efektivní SEO strategie

Tvorba obsahu jako efektivní SEO strategie

Fungující obsahový marketing těží ze čtivého obsahu, který dodržuje mimo jiné SEO principy. Propojte všechno dohromady a umístěte se se svým webem na vyšších pozicích vyhledávačů a získejte více návštěvníků, které proměníte v zákazníky.

Připravili jsme pro vás článek, ve kterém se zaměříme především na analýzu klíčových slov, copywriting a linkbuilding. Pojďte zjistit, jak pomocí těchto jednoduchých tipů, píle a vytrvalosti vytvořit fungující SEO strategii.

Analýza klíčových slov – proč je důležitá?

Prvním krokem ke zviditelnění ve vyhledávačích je znalost těch správných klíčových slov, která uživatelé hledají. Díky nim pokryjete nejčastější dotazy lidí a odpovíte na ně. S tímto úkolem vám pomůže analýza klíčových slov. A zvládnete ji i sami. Stačí se držet našeho návodu, jak na jednoduchou analýzu klíčových slov. Můžete tak snadno získat nové návštěvníky webu a potenciální budoucí a věrné zákazníky. 

Kompletní analýza klíčových slov vám pomůže nejen při tvorbě relevantních textů, ale i v celkové obsahové strategii. K oboru, ve kterém podnikáte, můžete najít velké množství klíčových slov, které ale nevyužijete například v popisu služby nebo produktu. Nicméně přijdou vhod do článků na blogu. Někdy ale žádné klíčové slovo k danému tématu analýza neodhalí. To znamená, že lidé zatím danou frázi nebo otázku nehledají. 

Pokud klíčová slova pro článek nemáte, je možností projít si jiné články na podobné téma a pak je napsat obsáhleji a lépe. Doporučujeme také zamyslet se nad tím, jaké problémy by mohli lidé v souvislosti s daným tématem řešit, a zahrnout to do obsahu. Žádný nástroj na hledání klíčových slov není dokonalý a nemá všechna data. Navíc to neznamená, že v budoucnu někdo nebude vyhledávat právě to, čemu se váš článek věnuje.

Po nějaké době doporučujeme podívat do Google Search Console na to, na jaké dotazy lidé na tento článek chodí z Googlu, a případně ho dle dostupných dat aktualizovat.

Pište pro lidi, ne pro vyhledávače

I když vám analýza nabídne spoustu klíčových slov, nenechte se unést a nezahrnujte jich do textů příliš. Vyvarujte se tzv. keyword stuffingu, který patří k zakázaným SEO praktikám, kdy se v textu klíčová slova opakují až nepřirozeně. Snažte se slova raději volit přirozeně tak, aby byl celý text čtivý pro obyčejného člověka a zaujal vaši cílovou skupinu.

Když už píšete pro lidi, myslete na to, jakým způsobem na internetu čtou. Zapomeňte na chvíli na dlouhé nestrukturované povídky, i když jste jejich fanoušci. Na internetu lidé skenují a nečtou každé slovo. To až potom, kdy je obsah zaujme. A proto text strukturujte – v nadpisech a podnadpisech používejte klíčová slova, která uživatelům představí obsah a myšlenku odstavce, který uvozují. 

Pravidelný copywriting

Jakmile máte hotovou analýzu klíčových slov a ta zakomponovaná v popiscích produktů nebo služeb, ještě nemáte vyhráno. Pro úspěšný obsahový marketing je důležitá pravidelná tvorba obsahu, díky které se váš web může zobrazovat častěji a na různá klíčová spojení. 

Tvorba kvalitního obsahu na pravidelné bázi vede k posilování webu a jeho autority. Je to vlastně jednoduchá úměra – čím častěji bude na webu přibývat kvalitní obsah, tím častěji jej budou vyhledávače procházet a především zobrazovat. Společně s tím, jak se bude váš web postupně posouvat ve výsledcích vyhledávání, také poroste návštěvnost webu. 

Propojujte svoje články a služby

Využívejte veškeré možnosti prolinkování a posilujte důležité stránky webu. Z článků mohou vést interní odkazy na nabídku produktů nebo služeb, o kterých se v textu zmiňujete. Stejně tak lze z článku odkázat na další texty, které prohloubí a rozšíří zmiňované téma. Třeba jako to děláme my, když vám přiložíme návod na to, jak psát kvalitní texty, které jsou obsahově i SEO friendly.

Obsahový marketing někdy jako jediná možnost 

Jak už jsme zmínili, ne v každém oboru máte to štěstí, že produkt nebo služba, kterou nabízíte, lidé skutečně hledají. Může to být pro daný trh novinka, kterou ještě nikdo nemá a nezná, nebo váš vlastní vynález. V takovém případě neexistují téměř žádná klíčová slova pro konkrétní produkt, pomocí kterých byste na web uživatele přivedli. 

Nevěste ale hlavu! Pořád existuje velká šance, že alespoň k tématu a oblasti, ve které se pohybujete, klíčová slova najdete. Taková, která se budou hodit pro vaše články na blog, ve kterých zmíníte i svoje produkty nebo služby. Tím zajistíte návštěvnost webu a zároveň zvýšíte povědomí o své nabídce. Protože i dnes, ve světě plném reklam, je firemní blog důležitý.

Linkbuilding aneb Vymáčkněte z obsahu maximum

Dostatečně kvalitní a přínosné články nemusí zaujmout jen vaše zákazníky a čtenáře, ale i majitele dalších webů. Ti mohou na váš zajímavý obsah sami odkazovat a vám tak zajistit nové návštěvníky. Případně můžete jednoduše majitele webů požádat o umístění odkazu na vás. Na samotné články se totiž odkazuje snadněji než na produkty nebo kategorie. A čím více kvalitních článků napíšete, tím více se otevírají dveře příležitostí pro linkbuilding a budování zpětných odkazů z dalších webů.

Tvořit obsah s ohledem na lidi a nezapomínat ani na SEO se vyplatí. Jen tak se totiž ke čtenářům obsah (a váš web) prostřednictvím organického vyhledávání dostane.

Obsahový marketing od Včeliště

Ve Včelišti vám pomocí obsahového marketingu pomůžeme získat nové zákazníky a udržet ty stávající.

 

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top