Pevně doufáme, že se vám v roce 2024 dařilo. Pokud ne, nezoufejte – nový rok…
Novoroční předsevzetí: obout se do obsahového marketingu. Máme pro vás návod, jak ho dodržet!
Mezi nejčastější novoroční předsevzetí patří hubnutí nebo konec kouření. Takové sliby tady nevyřešíme. Pokud jste ale už minulý rok koketovali s obsahovým marketingem a zařekli se, že s ním letos začnete, jen ještě nevíte, jak ho odstartovat a úspěšně v něm pokračovat, pak jste na správném místě. S tím vám pomůžeme prostřednictvím několika užitečných tipů.
1. Uvědomte si, v čem obsahový marketing spočívá
Obsahový marketing je časově náročnější formou online marketingu. Je potřeba vytvářet stále nový a nový obsah, nabízet aktuální informace, a především nabízet informace pravdivé, spolehlivé a hodnotné. Budete-li svůj obsah vhodně propagovat, aby oslovil právě ty, kteří by o něj teoreticky měli mít zájem, brzy si získáte četné publikum, které se na vás bude často obracet, dá na vaše rady a ještě vás doporučí všem, kteří vás dosud nepoznali.
Jak ale na to, abyste nezaplnili vlastní web odbornými informacemi ve formě, kterou pochopí jen profesionálové? Nebo jak zajistit pravidelnou tvorbu obsahu, když už teď nemáte na nic čas? V obou případech (a v mnohých dalších) můžete využít Včeliště, díky němuž získáte na zakázku text stvořený zkušenými copywritery. Stačí jen dodat jim podklady.
2. Vytvořte persony a přizpůsobte jim obsah
Marketingovým průzkumem zjistěte, kdo je potenciálním příjemcem vašeho sdělení. Vybrat můžete tři odlišné profily osob a řádně je rozebrat. Vypátrejte, kdo o vaše informace stojí! Jsou to laici, nebo odborníci? Mládež, lidé ve středním nebo v pokročilém věku? Spíše ženy, nebo muži? Chtějí strohá fakta, nebo čtivé poučné články? Hledají tipy na zlepšení své činnosti, nebo všeobecné znalosti z oboru? Právě na tyto otázky vám odpoví persony – vaši ideální zákazníci.
3. Nečekejte, až vás najdou. Dejte o sobě vědět!
Váš obsah, ať už půjde o texty, obrázky, videa nebo jiné formy, může být sebelepší, pestrý, zábavný, hodnotný… Ale pokud budete čekat, až ho v závalu informací lidé najdou, je velmi pravděpodobné, že se nedočkáte. Vykročte štěstí vstříc a propagujte svůj obsah všemi dostupnými cestami. O těch (a o mnoha dalších věcech, které byste neměli opomenout), můžete zjistit potřebné informace například v e-booku Jak začít s obsahovým marketingem, který jsme sepsali právě pro vás.
4. Měřte a hledejte lepší řešení
Jedním ze základních pilířů úspěšného obsahového marketingu je měření a vyhodnocování dosavadních výsledků. Když vytváříte obsah, potřebujete s odstupem času vědět, kolik lidí mu věnovalo svůj čas, kolik z nich si na základě jeho zhlédnutí objednalo vaše produkty nebo služby, co přinesl obsah vám – jeho tvůrcům. Zjistěte, co fungovalo, a toho, co nefungovalo, se pravidelně zbavujte.
5. Hltejte informace a zdokonalujte se
Jestli se ještě stále říká, že není nic staršího než včerejší noviny, potom jen těžko najdeme vhodný ekvivalent pro to, jak rychle se mění nejen informace, ale i celé trendy internetu a obsahu na webových stránkách. Jakmile zvládnete základní kroky, které musíte k úspěchu v obsahovém marketingu zákonitě udělat, rozhodně neusněte na vavřínech. Čtěte o novinkách z oboru, hltejte tipy na vylepšení svého obsahu a nezůstávejte stát na místě. Vaše předešlá snaha by vešla vniveč. V tomto kroku by vám mohly pomoci e-booky z rukou profesionálů, kteří už mají s obsahovým marketingem mnohaleté zkušenosti. Zkuste některou z našich publikací!
Chcete ještě dnes začít bojovat za svou lepší budoucnost na poli obsahového marketingu? Stáhněte si zdarma e-book Jak začít s obsahovým marketingem a nedělejte chyby, které by vás jinak možná zdržovaly a odrazovaly!
0 komentářů k zobrazení