Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Podívejte se zblízka, jak vypadá analýza klíčových slov
Snažíte se v rámci brainstormingu vymýšlet slovní spojení, která by mohli vaši potenciální zákazníci vyhledávat? Střílíte-li od boku, je velmi malá pravděpodobnost, že se právě vaše webové stránky budou zobrazovat vysoko ve výsledcích vyhledávání. Pokud chcete být vidět, chce to detailní analýzu klíčových slov, v níž se nevyplácí vynechat jakýkoliv krok.
Analýza klíčových slov je důležitá z několika ohledů. Jednak vám pomůže určit ta správná slova, na která je vhodné cílit – pokud byste se umisťovali na předních pozicích v SERP, ale na špatná klíčová slova, přivedete na své stránky nerelevantní návštěvníky, kteří stejně jak rychle přišli, tak i rychle odejdou. Každá stránka by pak měla být optimalizována na jedno klíčové slovo (respektive několik dalších příbuzných).
Vzorová analýza klíčových slov vám řekne více
Abychom vám přiblížili, co má správná analýza obsahovat, dáme vám možnost nahlédnout do dokumentu, v němž popisujeme analýzu klíčových slov pro jednoho ze svých klientů. Držíme se v ní následujících 4 bodů:
- Relevantní klíčová slova pro klientovy stránky – v tabulce, kterou jsme poskytli k dispozici svému klientovi, najdete nejhledanější oborové fráze rozdělené na základě typu a průměrné měsíční hledanosti dle informací (CPC, pozice v SERP ad.) z nástrojů Google Ads (dříve AdWords) a Sklik. Údaje z tabulky je možné filtrovat podle produktů, typů klíčových slov, města apod. Tato kategorizace pomůže klientovi v orientaci.
- Vhodná struktura webu – pokud máte seznam relevantních klíčových slov, ještě stále nemáte vyhráno. Je potřeba vědět, jak tato slova použít. A právě k tomu poslouží tato část analýzy. Pro každou část webu může být ideální jiné klíčové slovo, přes které se k vám lidé dostanou. Zaměřujte se nejen na hlavní stránku, ale i podstránky. Opět doporučujeme využít stejnou nebo podobnou tabulku, kterou najdete ve vzoru analýzy. Rozvrhli jsme v ní hierarchii podstránek do sloupců a barevně odlišili námi navržené změny. Samozřejmostí jsou klíčová slova a fráze pro každou sekci zvlášť.
Chcete vidět, jak vypadá analýza klíčových slov od Včeliště?
Váháte-li, zda děláte ve vlastní analýze správné kroky, nebo už máte jasno, že je třeba udělat něco jinak, inspirujte se. Projděte si naši práci krok za krokem.
- Vhodná klíčová slova pro hlavní stránku – pokud si myslíte, že hlavní stránka by měla být doslova nabita klíčovými slovy, jste na omylu. Klíčová slova rozmístěte raději do podstránek. Na homepage vyberte relevantní silné konkurenční slovo či spojení. Můžete zde i cílit na značku.
- Klíčová slova pro obsahovou sekci – chcete-li získat stálý zdroj relevantních návštěvníků, je třeba neustále oživovat obsahovou sekci. Vyhledávače prahnou po kvalitním a čerstvém obsahu. K tomu vám, stejně jako našemu klientovi, může skvěle pomoci třeba magazín, do něhož budete pravidelně vkládat články cílené na vaše potenciální zákazníky. Stejnou službu může udělat také blog nebo rádce. Pište o novinkách v oboru či ve vaší firmě, zveřejňujte unikátní řešení problémů, nad nimiž může váš zákazník přemýšlet. Současně miřte na long tail klíčová spojení (jak pracovat s long taily se dozvíte tady v článku). Doporučili jsme klientovi a doporučujeme i vám prolinkovávat články se svými produkty a používat tlačítka pro výzvy k akci – třeba nákup výrobku, o kterém článek pojednává.
Proč se bez analýzy klíčových slov prostě neobejdete
Analýza klíčových slov je jeden z prvních kroků optimalizace pro vyhledávače. Pokud tento zásadní bod přeskočíte, vaše propagace bude jen pomyslnou sázkou do loterie. Když ji naopak kvalitně zpracujete, nejen že se dostanete na přední pozice ve vyhledávačích, ale navíc získáte náskok před konkurencí.
Poznejte proto keywords z vašeho oboru a zjistěte:
- co ve vašem oboru návštěvníci nejvíce vyhledávají,
- která klíčová spojení při hledání využívají,
- která klíčová slova využít ve vaší lokalitě,
- které fráze používá konkurence,
- která vámi dosud využívaná klíčová slova jsou nevhodná,
- která klíčová slova a spojení podpoří vaši PPC reklamu.
Klíčová slova přijměte jako pomocníky, díky kterým budete více vidět. Získáte více potenciálních zákazníků, od čehož se bude odvíjet i prodej vašich produktů či služeb a samozřejmě tržby. Berte celou analýzu klíčových slov jako strategický dokument, jenž si zaslouží váš čas.
Chcete vidět, jak vypadá analýza klíčových slov od Včeliště?
Váháte-li, zda děláte ve vlastní analýze správné kroky, nebo už máte jasno, že je třeba udělat něco jinak, inspirujte se. Projděte si naši práci krok za krokem.
Tento článek byl naposledy aktualizován 3. 4. 2022 Josefem Řezníčkem. Původní článek napsal Jan Vašků 12. 12. 2018.
0 komentářů k zobrazení