Logo Včeliště
DomůBlogSEOPodívejte se zblízka, jak vypadá analýza klíčových slov

Podívejte se zblízka, jak vypadá analýza klíčových slov

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Snažíte se v rámci brainstormingu vymýšlet slovní spojení, která by mohli vaši potenciální zákazníci vyhledávat? Střílíte-li od boku, je velmi malá pravděpodobnost, že se právě vaše webové stránky budou zobrazovat vysoko ve výsledcích vyhledávání. Pokud chcete být vidět, chce to detailní analýzu klíčových slov, v níž se nevyplácí vynechat jakýkoliv krok.

Analýza klíčových slov je důležitá z několika ohledů. Jednak vám pomůže určit ta správná slova, na která je vhodné cílit – pokud byste se umisťovali na předních pozicích v SERP, ale na špatná klíčová slova, přivedete na své stránky nerelevantní návštěvníky, kteří stejně jak rychle přišli, tak i rychle odejdou. Každá stránka by pak měla být optimalizována na jedno klíčové slovo (respektive několik dalších příbuzných).

Vzorová analýza klíčových slov vám řekne více

Abychom vám přiblížili, co má správná analýza obsahovat, dáme vám možnost nahlédnout do dokumentu, v němž popisujeme analýzu klíčových slov pro jednoho ze svých klientů. Držíme se v ní následujících 4 bodů:

  1. Relevantní klíčová slova pro klientovy stránky – v tabulce, kterou jsme poskytli k dispozici svému klientovi, najdete nejhledanější oborové fráze rozdělené na základě typu a průměrné měsíční hledanosti dle informací (CPC, pozice v SERP ad.) z nástrojů Google Ads (dříve AdWords) a Sklik. Údaje z tabulky je možné filtrovat podle produktů, typů klíčových slov, města apod. Tato kategorizace pomůže klientovi v orientaci.
  2. Vhodná struktura webu – pokud máte seznam relevantních klíčových slov, ještě stále nemáte vyhráno. Je potřeba vědět, jak tato slova použít. A právě k tomu poslouží tato část analýzy. Pro každou část webu může být ideální jiné klíčové slovo, přes které se k vám lidé dostanou. Zaměřujte se nejen na hlavní stránku, ale i podstránky. Opět doporučujeme využít stejnou nebo podobnou tabulku, kterou najdete ve vzoru analýzy. Rozvrhli jsme v ní hierarchii podstránek do sloupců a barevně odlišili námi navržené změny. Samozřejmostí jsou klíčová slova a fráze pro každou sekci zvlášť.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row border_style="solid" bg_color="#f4f4f4"][vc_column][vc_column_text css=".vc_custom_1543998386727{margin-top: 40px !important;margin-right: 40px !important;margin-bottom: 15px !important;margin-left: 40px !important;}"]

Chcete vidět, jak vypadá analýza klíčových slov od Včeliště?

[/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1543998394980{margin-right: 40px !important;margin-bottom: 30px !important;margin-left: 40px !important;}"]

Váháte-li, zda děláte ve vlastní analýze správné kroky, nebo už máte jasno, že je třeba udělat něco jinak, inspirujte se. Projděte si naši práci krok za krokem.

[/vc_column_text][vcex_button url="https://vceliste.cz/studie/pripadova-studie-vzor-analyzy-klicovych-slov-od-vceliste/" target="blank" size="large" title="Stáhnout analýzu klíčových slov" style="flat" align="center" custom_color="#000000"]Stáhnout analýzu klíčových slov[/vcex_button][/vc_column][/vc_row]

  1. Vhodná klíčová slova pro hlavní stránku – pokud si myslíte, že hlavní stránka by měla být doslova nabita klíčovými slovy, jste na omylu. Klíčová slova rozmístěte raději do podstránek. Na homepage vyberte relevantní silné konkurenční slovo či spojení. Můžete zde i cílit na značku.
  2. Klíčová slova pro obsahovou sekci – chcete-li získat stálý zdroj relevantních návštěvníků, je třeba neustále oživovat obsahovou sekci. Vyhledávače prahnou po kvalitním a čerstvém obsahu. K tomu vám, stejně jako našemu klientovi, může skvěle pomoci třeba magazín, do něhož budete pravidelně vkládat články cílené na vaše potenciální zákazníky. Stejnou službu může udělat také blog nebo rádce. Pište o novinkách v oboru či ve vaší firmě, zveřejňujte unikátní řešení problémů, nad nimiž může váš zákazník přemýšlet. Současně miřte na long tail klíčová spojení (jak pracovat s long taily se dozvíte tady v článku). Doporučili jsme klientovi a doporučujeme i vám prolinkovávat články se svými produkty a používat tlačítka pro výzvy k akci – třeba nákup výrobku, o kterém článek pojednává.

Proč se bez analýzy klíčových slov prostě neobejdete

Analýza klíčových slov je jeden z prvních kroků optimalizace pro vyhledávače. Pokud tento zásadní bod přeskočíte, vaše propagace bude jen pomyslnou sázkou do loterie. Když ji naopak kvalitně zpracujete, nejen že se dostanete na přední pozice ve vyhledávačích, ale navíc získáte náskok před konkurencí.

Poznejte proto keywords z vašeho oboru a zjistěte:

  • co ve vašem oboru návštěvníci nejvíce vyhledávají,
  • která klíčová spojení při hledání využívají,
  • která klíčová slova využít ve vaší lokalitě,
  • které fráze používá konkurence,
  • která vámi dosud využívaná klíčová slova jsou nevhodná,
  • která klíčová slova a spojení podpoří vaši PPC reklamu.

Klíčová slova přijměte jako pomocníky, díky kterým budete více vidět. Získáte více potenciálních zákazníků, od čehož se bude odvíjet i prodej vašich produktů či služeb a samozřejmě tržby. Berte celou analýzu klíčových slov jako strategický dokument, jenž si zaslouží váš čas.

[vc_row border_style="solid" bg_color="#f4f4f4"][vc_column][vc_column_text css=".vc_custom_1543998386727{margin-top: 40px !important;margin-right: 40px !important;margin-bottom: 15px !important;margin-left: 40px !important;}"]

Chcete vidět, jak vypadá analýza klíčových slov od Včeliště?

[/vc_column_text][vc_column_text css=".vc_custom_1543998394980{margin-right: 40px !important;margin-bottom: 30px !important;margin-left: 40px !important;}"]

Váháte-li, zda děláte ve vlastní analýze správné kroky, nebo už máte jasno, že je třeba udělat něco jinak, inspirujte se. Projděte si naši práci krok za krokem.

[/vc_column_text][vcex_button url="https://vceliste.cz/studie/pripadova-studie-vzor-analyzy-klicovych-slov-od-vceliste/" target="blank" size="large" title="Stáhnout analýzu klíčových slov" style="flat" align="center" custom_color="#000000"]Stáhnout analýzu klíčových slov[/vcex_button][/vc_column][/vc_row]

Tento článek byl naposledy aktualizován 3. 4. 2022 Josefem Řezníčkem. Původní článek napsal Jan Vašků 12. 12. 2018.

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco […]
Přečíst článek
Dělat na sociálních sítích Meta reklamy, které vedou na web, není bez Meta […]
Přečíst článek
Aktualizovaná databáze kontaktů by měla být naprostá samozřejmost. Seznam čítající tisíce kontaktů sice […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení