skip to Main Content
Co Zařídit Před Spuštěním E-shopu

10 bodů, které byste měli zkontrolovat před spuštěním e-shopu

Aby přechod e-shopu do ostrého provozu proběhl hladce a bez komplikací, je potřeba se na něj pořádně připravit. Každá chyba vás totiž může stát nejen dokončenou objednávku, ale i důvěru zákazníka. A tu už nemusíte nikdy získat zpět. Proto jsme pro vás dali dohromady deset základních bodů, na které se před samotným spuštěním e-shopu zaměřit.

1) Struktura webu

Zkuste se na e-shop podívat očima zákazníka, který ho vidí poprvé. Je jeho struktura přehledná? Je průchod e-shopem snadný a intuitivní? Jsou produkty zařazeny ve vhodných kategoriích? Návštěvník by měl během sekundy vědět, kam se po kliknutí na jakékoliv tlačítko dostane, co se tam dozví a jak se může vrátit zpět. Poproste někoho nezaujatého, aby se na e-shop podíval. Vyberte z nabídky jeden produkt a dejte mu za úkol ho najít. Tak zjistíte, jak to půjde i vašim potenciálním zákazníkům. O struktuře webu už jsme psali tady.

2) Celková grafika e-shopu

Grafika a celkový design jsou to první, co zákazník po příchodu na e-shop uvidí. Mají schopnost zaujmout na první pohled a napovědět, jestli držíte tempo s dobou. Dejte si pozor také na jednotlivé grafické prvky. Například bannery mohou samostatně vypadat dobře, ale v kontextu e-shopu působit rušivě, nebo naopak zaniknout. Stejně to může být i s logem. Zkontrolujte, jestli je dobře viditelné, a to na hlavní straně i všech podstránkách.

U produktů pak projděte fotografie, aby se nejen správně zobrazovaly, ale také aby měly vyplněné alt popisky. Ty jsou dalším prostorem, kam můžete umístit klíčová slova, a přispět tak k lepší pozici e-shopu ve vyhledávačích. Vždy ale popisujte to, co na obrázku reálně je, a text vytvářejte pro každý obrázek unikátní.

3) Jak to vypadá na mobilu

Je váš web plně responzivní? Zobrazuje se v pořádku na mobilu i v tabletu? Podle statistik bylo 55 % celkových online nákupů v roce 2019 provedeno přes telefon. To je vysoké procento objednávek, o které byste mohli v případě špatné responzivity webu přijít. Zkontrolujte proto grafiku a celkový vzhled všech stránek e-shopu na různých zařízeních.

4) Hladký proces objednávky

Pečlivě otestuje celý proces od vložení produktu do košíku po zaplacení a potvrzení objednávky. Vše musí být plně funkční a bez sebemenších zádrhelů. Zkoušejte do formuláře vyplňovat různé údaje, telefonní čísla, e-maily v různých tvarech atd., abyste vyladili všechny možné chyby. Otestujte, jestli fungují všechny možnosti dopravy a platby, zejména platební brána.

Před spuštěním musí být všechno na 100 % funkční, v ostrém provozu už není na chyby čas. Jako nový e-shop potřebujete získat důvěru a dobré recenze.

5) Napojení na Google Analytics

Otestujte propojení s Google Analytics, abyste měli data o návštěvnosti a chování uživatelů na vašem webu. Zobrazují se vám údaje o návštěvách e-shopu správně? Zkuste si také v Google Analytics vytvořit cíl (například objednávka nebo stažení e-booku) a zkontrolujte, jestli se tento údaj zaznamenal. Základy o nastavení Google Analytics a orientaci ve statistikách najdete tady.

Tip Včeliště: Otestujte taky rychlost načítání stránek. Z průzkumu vyplývá, že pokud je web rychlý, zákazníci na něm vydrží déle a zvyšuje se i šance, že nakoupí. Podle dalšího průzkumu zákazníci očekávají, že se stránka načte do dvou sekund. S každou další sekundou se pak vaše šance na dokončenou objednávku snižuje. Rychlost webu je navíc důležitá také pro SEO.

6) Originální popisky produktů

Bez kvalitních a hlavně originálních popisků produktů zákazníky k nákupu nepřesvědčíte. Popisky musí zaujmout, ale zároveň být výstižné, bez zbytečných prázdných frází. Je potřeba je jasně strukturovat, aby zákazník mohl text pouze „skenovat“ očima.

Zaměřte se také na SEO. Vhodně použitá klíčová slova a pečlivě vyplněné meta popisky mohou vaši pozici ve vyhledávačích významně zlepšit. Co vaší pozici naopak uškodí, je kopírování textu z jiných e-shopů. Vaše popisky proto musí být vždy unikátní. Inspiraci najdete v našem článku o psaní textu na e-shopy.

7) Titulky a meta popisky stránek

V rámci optimalizace pro vyhledávače musí titulky a meta popisky obsahovat vhodná klíčová slova, předat základní informace a lákat ke kliknutí. Právě titulek a meta popisek se totiž zobrazí ve vyhledávači tomu, kdo dané téma hledá. Vyplňte je proto pečlivě u všech stránek e-shopu. Dejte si ale pozor na délku textu. Titulek byste měli udržet pod 60 znaky (délku si ověřte například tady), meta popisek pak pod 160 znaky.

Příklad Titulku A Meta Popisku

Takhle by měl ideální titulek a meta popisek vypadat.

8) Propojení e-shopu s e-mailingovým nástrojem

Otestujte celý e-mailingový proces od vytvoření objednávky až po její doručení. Propíše se zákazník do vašeho e-mailingového nástroje? Najdete v systému všechny údaje, které na e-shopu vyplnil? Projděte taky veškerá místa, odkud sbíráte adresy pro zasílání newsletterů, a ověřte, jestli vše funguje, jak má. Zkontrolujte i nastavení pop-up oken. Nevíte, jak na sběr kontaktů? Poradíme vám tady.

Tip Včeliště: Nezapomeňte také na všechny legislativní požadavky. Nezbytnou součástí online obchodování jsou zpracované obchodní podmínky, které musíte zákazníkovi po potvrzení objednávky poskytnout v písemné podobě (ideálně zaslat v příloze e-mailu jako PDF), dále informace o ochraně osobních údajů a reklamační řád.

9) Aktivní stránky na sociálních sítích

Není potřeba být všude, s ohledem na vaši cílovou skupinu byste ale měli být alespoň na Facebooku nebo Instagramu. Zákazníkům tak dáváte další možnost, jak vás kontaktovat, a vašemu e-shopu to dodá na důvěryhodnosti. Mimo to můžete produkty lépe představit a snadněji komunikovat novinky. Nebojte se ani ukazovat svou tvář nebo využít pro příspěvky své zaměstnance. Příběhy prodávají a zákazníci dnes chtějí vědět, od koho nakupují. Jak vytvářet příspěvky, aby vaše zeď nezela prázdnotou, se dozvíte tady.

Sociální sítě jsou navíc i skvělým prodejním kanálem. Správně nastavená výkonnostní reklama s využitím remarketingu vám může generovat velké procento zisků. Jak začít s remarketingem na Facebooku jsme psali v tomto článku.

10) Marketingový směr

Aby byl start vašeho e-shopu úspěšný, je potřeba promyslet i propagaci. Není nutné do marketingu hned ze začátku investovat vysoké částky. Například reklama na sociálních sítích může být při správném nastavení velmi levná a přivést na váš e-shop spoustu relevantních návštěvníků. Důležité je zvolit vhodné komunikační kanály a vytvářet kvalitní obsah. Zaměřte se na problémy, které vaše potenciální zákazníky trápí, a nabídněte jim řešení. Mluvte jejich jazykem a udržujte jednotný tón komunikace. Pro marketing si stanovte realistické cíle a průběžně vyhodnocujte jejich naplňování.

Potřebujete pomoc s udáním směru vašeho marketingu?

Navrhneme pro vás komplexní marketingovou strategii, která vám bude dlouhodobě přivádět nové zákazníky.

 

Sdílejte:
Profilový obrázek

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít