skip to Main Content
Co nás čeká v roce 2018 v obsahovém marketingu?

Na co se můžeme těšit v obsahovém marketingu v roce 2018?

Jaké trendy v obsahovém marketingu nás čekají v následujícím roce? O tom, jak zaujmout publikum ve stále se zvyšující konkurenci, se dočtete v rozhovoru se zakladatelem Včeliště Josefem Řezníčkem.

Jak to vypadá s oblibou obsahového marketingu na začátku roku 2018?

Co se České republiky týče, tak vidím oproti minulému roku velký pokrok. Často už nemusíme vysvětlovat, co to obsahový marketing je a k čemu je dobrý, spousta firem už má s tvorbou obsahu vlastní zkušenost. Setkávám se i s firmami, které začaly například před rokem, ale po pár měsících kvůli absenci instantních výsledků přestaly. Nyní však vidí, že jim doposud vytvořený obsah funguje a chtějí do něj investovat o to více.

Co bude ve stále více konkurenčním prostředí klíčem k vytvoření úspěšného obsahu?

Marketéři budou určitě tíhnout k tvorbě kvalitního obsahu. V některých oborech je již obsahová konkurence poměrně vysoká a je těžké přijít s úplně novým tématem, které ještě nikdy nebylo zpracováno. V takových případech je jednou z cest vytvořit na stejné téma obsah kvalitnější, a tím se odlišit od ostatních.

Dostanou se ke slovu také netradiční typy obsahu?

Očekávám spíše evoluci než revoluci. Myslím, že okolo sebe budeme vidět malé experimenty nových typů obsahu. Může se jednat například o interaktivní obsah nebo o pokusy s mizejícím obsahem, který je k dispozici jen na krátkou chvíli. Pravděpodobně se v průběhu roku budeme více setkávat také s obsahem ve virtuální nebo augmentované realitě.

Nechte si pomoci s obsahovým marketingem

Zatím jste se s obsahovým marketingem nesetkali? Nebo už obsah tvoříte, ale zasekli jste se na mrtvém bodě? Nechte si poradit!

 

Jaký obsah si momentálně získává nejvíce pozornosti?

Nejde to takto generalizovat, vždy záleží na cílovém publiku. V našem oboru marketingu a IT jsme myslím v inovacích průkopníci. Populární jsou například živá vysílání na Facebooku, videomarketing ve stylu youtuberů či online chatovací aplikace. Ale máme i klienty, kde momentálně v rámci obsahového marketingu nejvíc funguje offline časopis. Napříč obory se myslím hodně mluví o personalizaci obsahu.

Jaké jsou nejnovější trendy v personalizaci obsahu, co všechno se dá personalizovat?

Může jít o personalizované e-maily, které vás pozdraví jménem nebo budou obsahovat přesně ten obsah, který vás bude zajímat. Personalizovat můžete ale spoustu dalších věcí. Třeba webový obsah: podle návštěvníka upravit některé části stránek, aby na nich našel to, co chce, a nemusel se prodírat strukturou webu. Trendem je určitě i chytrý živý chat. Personalizaci lze ale uplatit i při prezentaci produktů (vzpomeňme na Coca-Colu a jejich lahve se jmény), při doručování služby (výběr písniček v aplikaci Spotify) nebo i při primitivním určení lokace návštěvníka – na jeho základě se provede změna obsahu podle toho, co bude pravděpodobně návštěvník chtít. Největším problémem personalizace je nedostatek dat. Pokud o svých návštěvnících a zákaznících nic nevíte, moc toho nevymyslíte.

Co nejčastěji tvoříte pro klienty na Včelišti?

Obvykle vymyslíme obsahovou strategii, na jejímž základě pak vytváříme zajímavý obsah pro cílovou skupinu klienta. Ten i propagujeme, aby se dostal k těm správným lidem. V praxi je to mnohdy práce s blogem či jinými obsahovými podstránkami webu. Častou činností je i nastavení a příprava e-mailingu, kam zapojujeme určitou míru automatizace. Důležitým komunikačním kanálem, se kterým také pomáháme, jsou sociální sítě.

Jak zajišťujete, aby obsah skutečně přinášel výsledky?

Jednotlivé marketingové kanály navzájem propojujeme a na základě nákupního rozhodovacího procesu se snažíme z náhodných návštěvníků vychovat a vyselektovat potenciální zákazníky, které obsahem motivujeme k nákupu produktu či služby. Někteří klienti mají zájem i o kampaně cílící na současné zákazníky a zvyšování retence. Těm často vymýšlíme inbound marketingové kampaně na míru.

Lze poznat, jestli zvolená obsahová strategie funguje?

Důležité je vyhodnocovat výsledky. Stanovit si měřitelné cíle a podle nich zjišťovat, co vám přináší výsledky a co nikoliv. Na základě toho pak upravovat obsahovou strategii a zefektivňovat marketing. S novými formáty a netradičním obsahem se nebojte experimentovat, ale nenechte se jím pohltit a většinu úsilí stále investujte do toho, co vám historicky funguje. Inovace je důležitá, ale nezapomínejte i na ověřený obsah.

Co bude stěžejní k dosažení úspěchu v obsahovém marketingu v následujícím roce?

Pokud jste ještě s obsahovým marketingem nezačali, stěžejní bude začít. Pokud ho již děláte, doporučuji soustředit se nejen na tvorbu kvalitního obsahu, ale také na jeho propagaci, kterou lidé často podceňují. Investujte do propagace třeba polovinu úsilí a rozpočtu, stejně jako do tvorby.

Nechte si pomoci s obsahovým marketingem

Zatím jste se s obsahovým marketingem nesetkali? Nebo už obsah tvoříte, ale zasekli jste se na mrtvém bodě? Nechte si poradit!

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top