skip to Main Content
Jak Včeliště vznikalo a jak je na tom dnes?

Včeliště se rozrůstá aneb Co dokázal patnáctiletý kluk s jasnou vizí

Bylo mu teprve 15 let, když si ve volném čase četl knihu od Kiyosakiho s názvem Bohatý táta, chudý táta. Zajímalo ho, jak podnikat. Když Josef Řezníček hledal brigádu, kde by si přivydělal, mohl jít do McDonald’s smažit hranolky. Místo toho chtěl tvořit vlastní projekty, webové stránky, prodávat reklamu. A tak to udělal!

V 15 letech první e-shop

Pravda, zpočátku reklama příliš nevynášela, navíc se Josef stále věnoval studiu, mimo jiné i v Americe. Tam nabral více odvahy a po návratu založil první e-shop zaměřený na dárkové zboží GadgetWorld.cz. Dodnes na to vzpomíná: „V dětském pokojíčku jsem měl pod postelí pár krabic, v nichž jsem odesílal zboží zákazníkům. Pak jsem si pronajal garáž bez světla a tepla, zaměstnal prvního člověka a jen tak tak ustál vánoční sezónu, kdy jsem prodal více než 5 produktů denně. Se školou jsem to moc nestíhal.“

Dalším Josefovým e-shopem byla Škeble.cz, zaměřená na designové doplňky do domácnosti. Obrat byl opravdu slušný, navíc vznikla i kamenná prodejna v Praze na Žižkově. „Tady jsem pochopil, že se produkty neprodávají samy, ale je k tomu potřeba dobrá propagace. Postupem času jsem navíc zjistil, že k ní mám větší vlohy než k logistice. E-shop jsem prodal a začal se věnovat online marketingu,“ nastínil vznik Včeliště Josef Řezníček.

Vše rozjela SEOŠkola

Psal se rok 2012, když Josef založil Včeliště. Měl kolem sebe dalších pár lidí, kteří mu pomáhali. Hlavní vizí byl velký obrat a především přínos pro zákazníky. „Na online marketing se specializuje řada firem. Chtěli jsme najít směr, kterým se vydat. Spustil jsem projekt SEOŠkola, což je online trénink zaměřený na optimalizaci pro vyhledávače. Byl to první online trénink svého druhu v České republice. To nás odlišilo od ostatních,“ prozradil Josef. Dnes má Včeliště ještě další dva online tréninky – MarketingObsahem.cz a eMarketingovýKompas.cz.

Propagujte se správně na sociální síti

Jak si vytvořit lákavou firemní stránku na sociální síti a jak si udržet vztah s jejími návštěvníky, se dozvíte v našem videu.

Včeliště poskytuje veškeré služby týkající se obsahového a inbound marketingu a vytváří je přímo na míru zákazníkovi. Dlouhodobě spolupracuje s firmami, které chtějí svěřit online marketing profesionálům. Pomáhá svým klientům vytvořit si dlouhodobou konkurenční výhodu, na níž mohou postavit své podnikání. Včelišti roste počet zakázek a s tím úměrně i počet pracovníků. Od Pepy a jeho pomocníků se rok co rok tým rozšiřoval o další pilné včelky a dnes čítá 16 lidí.

Řada firem se domnívá, že základem propagace je reklama na sociálních sítích. Ne každému se to ale daří. „Konkrétně na sociální sítě se díváme jako na důležitou součást byznysu. Je třeba ji ale vnímat jen jako komunikační kanál s naší cílovou skupinou,“ vysvětlil Josef.

Úl, včelín, včeliště

Včeliště dnes patří mezi známé online marketingové agentury. Ale jak název Včeliště vůbec vznikl? Cílem bylo mít unikátní název a samozřejmě také volnou doménu.

Úl a včelín tehdy nepřipadaly v úvahu. A tak vzniklo Včeliště – místo, kde všichni pracují jako pilné včelky. Stejně jako včelky každý den po částech sbírají nektar, pracují členové Včeliště na jednotlivých činnostech. Z nasbíraného nektaru vzniká med; z drobných, ale důležitých úkonů „Včelišťáků“ vzejde také velká věc – třeba získaná objednávka.

„Vyprofilovali jsme se na marketingovou agenturu specializující se na obsahový marketing. Naše práce je specifická v tom, jak k marketingu přistupujeme i jak pracujeme. Každému klientovi šijeme obsahový marketing na míru. Svým pracovníkům zase dáváme volnost v práci, v organizaci úkolů, mohou pracovat, odkud chtějí,“ přiblížil fungování Včeliště Josef Řezníček.

Všichni ve Včelišti pracují na dálku. Někdo z domova, jiný z coworkingového centra, další ze zahraničí. Tým se sice nenachází v jedné kanceláři, ale spojuje ho chat Slack, přes který komunikuje. Na kohokoliv z týmu, kdo je online, se lze obrátit stejně rychle, jako by seděl na vedlejší židli. Organizovanost je pro všechny ve Včelišti nesmírně důležitá. Proto každý ke své práci používá nástroje, které to umožňují – Basecamp na organizaci úkolů, Hangouts k poradám na dálku, Costlocker pro řízení projektů a sledování času.

Co nabídne Včeliště letos

Cílem letošního roku je zaměřit se především na odborné inbound marketingové kampaně, které klientům přinesou nové návštěvníky stránek, zákazníky, ale třeba i zaměstnance. Firmám bude Včeliště i nadále nabízet kvalitní copywriting, který ho výborně reprezentuje už 6 let.

Propagujte se správně na sociální síti

Jak si vytvořit lákavou firemní stránku na sociální síti a jak si udržet vztah s jejími návštěvníky, se dozvíte v našem videu.

Sdílejte:

Patnáctiletá praxe v tvorbě různých textů mluví za vše. Copywriterka Lenka dokáže pomocí textů „prodat" vše od zápalek až po nové BMW. Textařinou žije už od střední školy, kdy propadla novinařině, psaní knihy a následně i marketingu.

1 komentář k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top