Pevně doufáme, že se vám v roce 2024 dařilo. Pokud ne, nezoufejte – nový rok…
Jak to Včelišti bzučelo v roce 2019
Stejně jako jsou pilné skutečné včelky, oplývaly v roce 2019 pracovitostí i ty lidské, které pracují pro Včeliště. Náš tým spolu dokázal perfektně spolupracovat na dálku a bezvadně jsme si užili i několik společných chvil při setkáních. Abychom se s vámi mohli podělit o to, co už loňskému roku nikdy neodpářeme, dali jsme dohromady jakousi bilanci.
Rozjeli jsme akci Kafe a marketing
Kafe a marketing je to, co nás opravdu baví! A nejen nás, ale i spoustu lidí, kteří se účastní – ať už pravidelně, nebo když jim zrovna vyjde čas. O co jde? Právě v roce 2019 spatřila poprvé a pak ještě několikrát světlo světa akce, kde se vídáme osobně s výraznými osobnostmi marketingu. Jde o neformální setkání u kafe, na které každý měsíc zveme jiného odborníka ze světa marketingu. Dorazil tak už třeba Karel Dytrych z Freelo.cz, Matěj Kapošváry a Lukáš Havlásek ze Shopsys.cz nebo třeba @holkazdigitalu Tereza Kučerová.
Na Kafe a marketing může dorazit každý, kdo chce načerpat zkušenosti jiných nebo se zeptat na to, co ho pro osobní praxi zajímá. Mrkněte na stránky, ale i videa na YouTube, která vznikají s každou akcí. Nechybíme ani na Facebooku.
Další offline akce: školíme i na cizí půdě
V roce 2019 jsme byli vidět v offlinu i na dalších akcích. V našem repertoáru bylo i pár několikadenních neveřejných firemních školení.
Běžně ale naši zástupci, hlavně tedy zakladatel Včeliště Josef Řezníček, přednášejí na školeních a konferencích, které se odehrávají na cizí půdě. Zkušenosti z marketingu jste si od nás mohli vyslechnout například na konferenci Ze života e-mailu, kterou pořádala agentura SmartEmailing. Zavítali jsme také do Brna na Copy na stojáka, do Kolína a Prahy na Barcamp.
Vydali jsme příručku, která už je skoro fuč
Kdo se o marketing hodně zajímá, určitě mu neunikla knížečka od Včeliště (konkrétně od zakladatele Josefa Řezníčka) s názvem Začněte s obsahovým marketingem, která vyšla koncem roku 2019. Na 46 stranách se čtenáři díky jasným informacím dozví, jak na perfektní obsahovou strategii, kvalitní články i na to, jak dostat svůj obsah před to správné publikum. Hodina čtení vám dá ty nejpodstatnější rady k sebeprosazení v oboru. Kdo příručku ještě nemá, může si ji objednat zde.
Mailujeme, mailujete, mailují
Se Včelištěm je od loňska neodmyslitelně spjat také web Mailujeme.cz. Jak už název napovídá, najdete na něm užitečné informace z oblasti e-mail marketingu. Že nevíte, jak pracovat s e-mailingem, jak často rozesílat své zprávy cílovým zákazníkům a jak by měl vypadat top newsletter? Tyto i další důležité body, které nesmíte v e-mailingu opomenout, zde najdete hezky pohromadě. Věnovali jsme stránkám (a stále věnujeme) dostatek péče, abyste dostali ty nejlepší a detailní informace.
Co se na blogu Včeliště nejvíc četlo?
Na webu Včeliště loni přibylo opravdu dost článků. A které z nich patřily v roce 2019 mezi nejčtenější?
- Naučte se tvořit reklamu na Facebooku – Nejvíce vás zajímají sociální sítě, konkrétně Facebook. V nejčtenějším článku minulého roku jsme se zabývali tím, jak má vypadat správný příspěvek a jak zabodovat s reklamou na sociálních sítích.
- Založení firemního profilu na LinkedIn krok za krokem – i druhý článek se týká sociálních sítí. Tentokrát však LinkedInu. Nejenže tady můžete najít úspěšné spolupracovníky, navíc tu lze i dobře zviditelnit firmu. Jestli na LinkedIn ještě nejste, přečtěte si článek, jak na to, a buďte tam!
- Jak psát texty na e-shopu, abyste se odlišili od konkurence a více prodávali – popisky produktů v e-shopu, popisky kategorií i vytvoření vašeho osobního příběhu. Nic z toho nesmí chybět, pokud chcete zaujmout potenciální zákazníky. Řada firem už našla inspiraci v našem článku. Zkuste to taky.
Další včelky, práce z dálky a blízká setkání
Aby nás na tu všechnu práci i zábavu bylo dost, v roce 2019 jsme do týmu přijali tři nové včelky – copywritera a chovatele včel Petra Hezkého a specialistku na obsah a texty Terku Nnaji („po africku“ Nadži) a odborníka na SEO Slávka Trávníčka. Všichni tři do našeho marketingového úlu zapadli, jak se patří.
Nejen nováčkům, ale i stálicím, se na práci ve Včelišti líbí práce na dálku. Pravda, někomu se nejlépe pracuje ze svého obýváku nebo stolu v kuchyni, řada z nás ale s počítačem v batohu navštěvuje opravdu vzdálené destinace.
Šéf Pepa si třeba střihnul práci z Vietnamu. Není u něj ale výjimkou, že tráví hodiny u počítače také ve vlaku. Ostatně, tak to má i Tereza. Pro tu je ale vzdálenou destinací právě Česká republika, žije totiž ve Vídni. „Pár článků jsem sepsala v parku u Schönbrunnu nebo na fotbalovém hřišti při sledování svého malého syna,“ prozradila na sebe.
Slávek loni navštívil Taghazout v Maroku. A i tady mohl v klidu pracovat. „Občas jsem dělal z bytu, který jsem si tady pronajal, sem tam z coworkingového centra. Je prostě super být v práci a zároveň tam, kde si užívám třeba jízdu na surfu na vlnách,“ napsal na Slack.
I když jsme tak daleko od sebe, nejsme si rozhodně cizí. Naopak tým je stmelený, jsme jedna velká parta. O tom, že si navzájem nejsme anonymní, svědčí i několik srazů, které jsme společně jako tým v roce 2019 podnikli. Společně jsme zdolali únikovku nebo si zatančili na plese.
Uskutečnili jsme pár jednodenních setkání v Praze, ale nechyběl ani několikadenní sraz v Děčíně, kde se chvíli hovořilo o práci a většinu času o našich životech a tak vůbec. Na severu Čech to fakt stálo za to! Objevili jsme krásy Děčínska a zdolali kopce vedoucí k Pravčické bráně. Tu nejlepší indickou kuchyni jsme společně ochutnali v centru Děčína.
Jak se vede našemu úlu
V roce 2018 jsme adoptovali včelí úly u Českého lesa. Během loňského roku se náš roj rozrůstal, za což vděčíme i včelaři Tomášovi, který se o včely neustále pečlivě stará. Jsme rádi nejen za to, že získáváme kvalitní med pro své klienty, ale i za to, že můžeme alespoň tímto malým krokem podpořit ohrožený druh, kterým včely bezesporu jsou.
Kde se uvidíme v tomto roce a co nás čeká?
Kromě toho, že se s vámi rádi uvidíme na akci Kafe a Marketing nebo nějaké té konferenci, chystáme vlastní školení. První z nich se uskuteční už 4. února v Praze a jeho hlavním posláním bude perfektní zvládnutí obsahového marketingu. Chcete se místo teorie inspirovat i praxí? Pořiďte si včas vstupenku a dorazte! Pro každého účastníka máme připravený dárek.
A co dalšího nás čeká? S novým rokem jsme navázali kontakt s dalšími klienty a už se těšíme na spolupráci. Věříme, že to u nás ve Včelišti bude zvučně bzučet i v celém roce 2020. Tak ať to bzučí i vám.
Poznejte Včeliště osobně
Už 4. února se můžete se Včelištěm setkat. Pořádáme totiž živé školení obsahového marketingu, na kterém získáte praktické tipy právě pro váš projekt.
0 komentářů k zobrazení