Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
5 situací, kdy se obrátit na marketingovou agenturu
Stojí vaše podnikání na mrtvém bodě nebo vaše výsledky nevypadají tak, jak jste si je před nějakou dobou představovali a naplánovali? Pak by to možná chtělo věnovat více pozornosti vašemu marketingu. V dnešní době jde ruku v ruce marketingový svět s online světem, i když pravdou je, že není neobvyklé, že firma v onlinu nepůsobí. My vám to ale doporučujeme.
Mějte přehledný web s dobře napsanými texty, buďte vidět na sociálních sítích, sdílejte obsah, posuňte se ve výsledcích vyhledávání díky SEO, tvořte PPC reklamy, najděte výhody e-mailingu a body, ve kterých se odlišujete od konkurence a jste v nich lepší. Je toho hodně? Dáváme vám za pravdu!
Víc hlav víc ví
Je jasné, že marketingu nemusí rozumět úplně každý. Třeba realitní makléř, který dokáže prodat jak malou zahrádku, tak luxusní byt, ale chtěl by být víc vidět. Nebo prodejce vůní do interiérů, případně provozovatel zahradnictví, který dokonale ovládá originální způsoby pěstování a chce se o ně podělit se světem. Tito lidé skvěle rozumí svému „řemeslu“, ale marketingové znalosti jim mohou být poněkud cizí. Není se za co stydět, stačí vědět, kam se obrátit pro pomoc a dobrou radu – třeba na marketingovou agenturu.
Lidé, kteří v online marketingu pracují dlouho, mají v malíku jak plánování, tak tvorbu obsahové strategie, znají potřebné nástroje, postupy a ví, jak a co vyhodnocovat.
Důležitou roli hrají obě strany
Pokud se rozhodnete spolupracovat s marketingovou agenturou, vybírejte pečlivě. Čtěte recenze bývalých i stávajících klientů, chtějte vidět případové studie.
Až budete mít agenturu vybranou, počítejte s tím, že i když hlavní práci odvede její tým, vy budete nedílnou součástí při budování dobrého jména vaší společnosti. Ono totiž nestačí jen zaplatit za služby a vše nechat na bedrech někomu jinému. Najmutím agentury vlastně získáte k ruce experty, kteří s vámi v ideálním případě zůstanou po celou dobu v kontaktu, budou s vámi komunikovat a dosahovat vytyčených cílů.
Obě strany – jak agentura, tak klient – si navzájem pomáhají, stávají se partnery.
Situace, kdy využít služby agentury
Možná už u vás online marketing nějakým způsobem běží, možná ho chcete vylepšit vlastními silami. Třeba ale váháte, jestli by si zrovna vaše firma neměla podat ruku s experty z oboru. Podívejme se na 5 situací, kdy se určitě vyplatí najmout externí pomoc.
- Nevíte, kam dál – podnikání stojí na mrtvém bodě, nikam se neposouvá a je víc než jasné, že pokud nezasáhne „vyšší moc“ nebo šikovná ruka marketéra, nic se nezlepší. Zkušený obsahový stratég dokáže poradit, konzultovat jakýkoliv zádrhel, najít vylepšení nebo rovnou vytvořit celou obsahovou strategii, která firmu posune dál a znovu oživí.
- Firma chce do online světa – kšefty se zrovna nehrnou, firma se dostává spíše do červených čísel, které se nikomu z podnikajících nelíbí. Je jasné, že každý, kdo se pohybuje mezi živnostníky, chce uspět na trhu, předběhnout konkurenci a neustále lákat zákazníky, kteří v případě dobře rozjetého marketingu mohou být cennější než zlato. V dnešní době lze spoustu příznivců získat na sociálních sítích. Jen to chce promyšlenou strategii pro sociální sítě, ve které se specialista dokáže zaměřit na vše od vytvoření lákavé firemní stránky přes atraktivní obsah pro danou personu, pravidelnou aktualizaci, propagaci až po vyhodnocování výsledků.
- Lidé nečtou články ani e-maily – existuje řada firem, v nichž chybí experti na marketing. Zvláště ti, co dokážou tvořit kvalitní obsah, který si každý rád přečte. Tady není radno vybírat pracovníka podle toho, zda měl ve škole jedničky ze slohu, či nikoliv. S agenturou můžete získat i zkušeného copywritera, který zkrátka ví, co chce váš cílový zákazník číst, jakým tónem pro něj článek nebo e-mail psát a jaké informace do něj zahrnout.
- O vašem obsahu nikdo neví – ať už se jedná o blog, který má radit se zdravým cvičením, nebo e-shop s nářadím pro kutily, bez efektivní propagace se neobejde. Dobrý marketér dokáže najít příčinu špatné návštěvnosti vašeho webu, navrhnout i zrealizovat východisko. Když kápnete na toho správného člověka nebo rovnou celý tým v agentuře, konverze už vám konečně dají spát.
- Firma se nezobrazuje vysoko ve vyhledávačích – zkratku SEO byste měli zkrátka znát. A co víc, měli byste vědět, jaké výhody vám dokáže SEO přinést. Budete více vidět v těch nejznámějších vyhledávačích, oslovíte tak snadněji svou cílovou skupinu zákazníků, kteří vás bez problémů najdou podle klíčových slov, a zvýšíte tedy návštěvnost stránek.
Výhody a nevýhody spolupráce s agenturou
Spolupráce s někým zvenčí s sebou nese výhody i nevýhody. Po odbornících na marketing není potřeba sahat, pokud se vám daří, dosahujete tržeb, které vám vyhovují, nebo máte ve firmě šikovné lidi, kteří marketing zvládnou sami. Možná vás baví se vzdělávat, zkoušet jednotlivé části marketingu na vlastní pěst, testovat a vyhodnocovat své výsledky. Pak se můžete také marketingu věnovat osobně a vzít ho jako způsob sebevzdělávání.
Jestli se vás nic z předchozího netýká a rádi investujete do efektivní spolupráce, může být marketingová agentura plusem pro vaši firmu. Víc očí víc vidí a víc hlav víc ví. S agenturou a jejími členy budete mít vždy po boku někoho, kdo rozumí vám, vašemu projektu a zviditelní vás.
Když na to nechcete být sami
Nepokládáte se za „znalce v oboru“, a přesto chcete, aby marketing vaší firmy šlapal? Vyberte marketingovou agenturu třeba na základě případových studií a zkušeností jiných klientů.
0 komentářů k zobrazení