Průzkumy říkají, že prim hraje v reklamách na sociálních sítích vizuál. Obrázky, videa, bannery nebo…
Jak založit a spravovat firemní profil na Facebooku
Už dávno jsou pryč časy, kdy Facebook používala jen hrstka největších firem. Dnes se jedná o marketingový nástroj, který vám pomůže vybudovat si důvěrný vztah s vašimi současnými zákazníky, ale i přilákat nové. Tato sociální síť nabízí spoustu byznysových příležitostí, které by bylo škoda nevyužít. Obzvlášť proto, že se na Facebooku pohybuje přes 45 % Čechů.
Chcete je oslovit se svou nabídkou a podpořit své podnikání? Založte si firemní profil podle našeho návodu a začněte s ním aktivně pracovat.
První krok: Vytvořte firemní stránku
Předtím, než se pustíte do samotného zakládání profilu, seznamte se s pravidly Facebooku. Následně se přihlaste do svého osobního profilu a v levém sloupci si najděte záložku Stránky. Jakmile ji rozkliknete, zobrazí se vám možnost Vytvořit novou stránku.
Vyplňte název stránky, který by měl být stejný jako název vaší firmy. Vyberte vhodnou kategorii, která nejvíce odpovídá oblasti vašeho podnikání. Sepište krátké bio neboli popisek vašeho profilu. V něm stručně představte svou firmu a klikněte na tlačítko Vytvořit.
Jakmile se vaše nová stránka načte,
- nastavte profilový obrázek (doporučujeme zvolit logo vaší firmy),
- nahrajte úvodní obrázek, který by měl na první dobrou návštěvníkům stránky prozradit, čím se zabýváte,
- upravte hlavní tlačítko akce tak, aby navádělo návštěvníky k žádoucí činnosti – například k návštěvě vašeho webu nebo zaslání zprávy,
- v záložce Informace vyplňte kontaktní údaje jako firemní adresu, telefonní číslo a e-mail, otevírací dobu a dále pak všechna nabízená pole, která jsou pro vás relevantní,
- projděte si záložky, které se na profilu zobrazují, a ty nerelevantní skryjte,
- zadejte odkaz na váš web a profily na dalších sociálních sítích, v části Podrobnosti o vás pak více rozepište, kdo jste a čím se jako firma zabýváte.
Nyní máte připravenou svou firemní stránku, na kterou můžete začít publikovat obsah. Pokud chcete ze své firemní stránky přejít zpět na osobní profil, stačí kliknout na váš profilový obrázek nahoře vpravo a vedle jména kliknout na druhý profilový obrázek. V případě, že máte přístup k více firemním stránkám, lze si otevřít i jejich celý seznam.
Druhý krok: Založte si firemní účet v Business Suite
Abyste ale mohli využívat Facebook opravdu na maximum, je zapotřebí si založit také firemní účet v nástroji Meta Business Suite (dále BS).
Ten umožňuje firmám a tvůrcům spravovat na jednom místě všechny účty na Facebooku a Instagramu, placenou propagaci, zprávy a komentáře, katalogy produktů, plánovat příspěvky nebo sledovat užitečné metriky.
Celý proces jeho založení vám bude trvat jen pár minut.
- Přihlaste se ke svému osobnímu profilu na Facebooku a otevřete si stránku https://business.facebook.com/.
- Vpravo nahoře klikněte na tlačítko Vytvořit účet.
- Ve formuláři poté vyplňte název firemního účtu, který doporučujeme nechat stejný jako název vaší firmy.
Zadejte své jméno a e-mailovou adresu a klikněte na Vytvořit.
V dalším kroku budete moct připojit jednotlivé položky, například facebookovou stránku, kterou jste si předtím založili. Do firemního účtu můžete při zakládání přidat rovnou i své kolegy tím, že zadáte jejich e-mail. BS jim poté odešle pozvánku, kterou musí přijmout, aby získali přístup. Posledním krokem k finálnímu vytvoření firemního účtu je potvrdit e-mail, který vám od BS dorazil do schránky.
Třetí krok: Seznamte se s Meta Business Suite
Teorie je jedna věc, ale teprve praxí se nejvíce naučíte. Vyhraďte si proto dostatek času a proklikejte si jednotlivé části nástroje Meta Business Suite. Zpočátku se vám to může zdát jako nepřehledný labyrint, ale věřte nám, brzy si v něm najdete svou cestičku.
Co je potřeba v BS dále nastavit nebo zkontrolovat? Přejděte do sekce Nastavení, klikněte na Nastavení firmy a projděte si v levém sloupci jednotlivé sekce. Při nastavování se můžete řídit našimi doporučeními.
- Zkontrolujte, kdo má k účtu a připojeným položkám jaký přístup (např. úplný kontrola, částečný přístup atd.).
- Přidejte k firemnímu účtu všechny potřebné položky, tedy facebookové stránky, instagramové profily, aplikace, Whatsapp účty a další.
- Vytvořte si Účet pro reklamu v rozhraní Správce reklam, který vám umožní spustit a spravovat placenou propagaci na Facebooku a Instagramu.
- V Účtu pro reklamu nezapomeňte přidat platební způsob, například platební kartu a vyplnit fakturační údaje.
- Nahrajte produkty do katalogu produktů, se kterým můžete na Facebooku a Instagramu nadále pracovat v příspěvcích nebo reklamách.
- Vytvořte si sady dat – Meta pixel a Conversion API. Jedná se o kódy, pomocí kterých propojíte svůj web s vaším facebookovým účtem a budete moct například sledovat návštěvnost na webu ze sociálních sítí.
- Přidejte a ověřte svou doménu.
- Vyplňte informace o firmě.
- Zapněte dvoufázové ověření pro všechny, kdo mají přístup k vašemu firemnímu účtu.
Čtvrtý krok: Dejte o existenci své firemní stránky vědět
Řekněte svým zákazníkům, kolegům, partnerům, ale i svému okolí o tom, že nově působíte na Facebooku a požádejte je o sledování stránky i její sdílení. Čím více totiž nasbíráte fanoušků, kteří budou na váš obsah reagovat (lajkovat ho, komentovat a sdílet), tím více bude algoritmus platformy stránku propagovat.
Kdykoliv někdo z vašich sledujících okomentuje některý váš příspěvek nebo na profil někde odkáže, objeví se tato aktivita v kanálu vybraných příspěvků některých jeho facebookových přátel. Díky tomu se bude rychle a organicky šířit povědomí o vaší stránce a firmě, aniž byste vy museli cokoliv dělat.
Nezapomeňte přidat odkaz na vaši facebookovou stránku také na váš web, ať už do hlavičky, menu, nebo do patičky. Na firemní stránku ale odkazujte i například v e-mailovém podpisu, v e-mailingových kampaních a na dalších sociálních sítích.
Pátý krok: Publikujte, komunikujte, propagujte
Vaše firemní stránka na Facebooku se nyní stala součástí vašeho marketingového mixu a mělo by se jí proto od vás dostávat náležité pozornosti. Prázdný profil nebo měsíce či roky starý obsah může vaši firmu prezentovat v ještě horším světle než neexistující profil. Vyčleňte si proto dostatek času, který budete sociálním sítím věnovat, a vrhněte se do práce.
Určete si, čeho chcete se svou firemní stránkou dosáhnout, a podle toho si vytipujte obsah, který budete tvořit. Sepište si vhodná témata, vytvořte si publikační plán na vybrané období (měsíc/týden) a připravte si popisky příspěvků i jejich vizuální podobu. Plán dodržujte, pravidelně příspěvky publikujte a komunikujte se svou komunitou sledujících. Přečtěte si více o komunikaci na sociálních sítích.
Pokud to se svou firemní stránkou myslíte vážně, zapojte také placenou propagaci. Bez ní se totiž vaše příspěvky dostanou jen k nízkému procentu sledujících, zatímco s reklamou se zobrazí i dalším uživatelům, kteří se mohou vašimi fanoušky stát.
Šestý krok: Vytrvejte
Jak vidíte, založení firemního profilu na Facebooku není žádná věda. Z praxe však víme, že pro většinu firem bývá náročnější až následná péče o něj. Nastavte si proto hned od začátku systém pravidelné publikace, kdy budete zveřejňovat alespoň jeden příspěvek týdně. Zapojte také placenou propagaci příspěvků, reklamu na sběr nových sledujících – a uvidíte, že na první výsledky nebudete muset dlouho čekat.
Pomoci vám v začátcích může také našich 10 tipů, jak rozjet sociální sítě nebo si přečtěte více o tom, jak recyklovat obsah.
Tento článek byl naposledy aktualizován 1. 10. 2023 Oldřiškou Hradcovou. Původní článek vznikl 17. 9. 2014.
Hezký sepsaný článek. Publikovali jsme před nedávnem aktuální návod o tom jak založit firemní Facebook stránku https://www.webdevel.cz/?blog=jak-zalozit-firemni-facebook-stranku tak snad pomůže.