S týmem pracujete na několika projektech současně. Termíny se blíží, úkoly se hromadí a vy…
11 způsobů, jak propagovat nový e-book
Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že tvorba e-booku je relativně dlouhá a pracná činnost, což by se možná na první pohled nemuselo až tolik zdát. Proto je promyšlení jeho propagace před jeho vypuštěním do světa nezbytné.
Protože s tvorbou e-booků už nějaké zkušenosti máme, rádi se s vámi podělíme o ty nejlepší taktiky, které při jeho promování používáme. Hlavním cílem celé strategie by měl být co největší počet stažení, a to pokud možno co nejvíce od relevantní cílové skupiny. Než ale začneme rozebírat jednotlivé body jeho propagace, měli bychom si ujasnit, co to e-book je a proč ho vůbec vytvářet.
Co to je e-book a proč ho vytvářet
E-book je elektronický dokument, který v sobě nese množství dat. Je to soubor, jehož účelem je vypadat a působit jako elektronická publikace. Většinou, stejně jako klasická knížka, obsahuje podrobně rozepsané téma. Na rozdíl od klasické knihy je ale e-book mnohem mobilnější, snadněji a rychleji se šíří a lze do něj jednoduše přidávat sociální prvky pro sdílení a výzvy k akci.
Z hlediska obsahového marketingu se e-book řadí do obsahu pro „pokročilé“. Konzumují ho především ti, kteří už o tématu mají nějaké povědomí a chtějí získat další hodnotné informace. Z tohoto můžeme odvodit následující tvrzení:
- E-book slouží k posílení vaší autority v oboru.
- Uživatelé, kteří si e-book od vás stáhli, jsou mnohem hlouběji v marketingovém „trychtýři“ než ti, co pouze čtou vaše články.
- Díky e-booku získáte na tento typ návštěvníků kontakt – e-mailovou adresu, kterou můžete dále použít pro následnou propagaci nebo e-mail marketing.
Především díky těmto třem důvodům se firmám tvorba e-booků vyplácí a v posledních několika letech se z nich stal fenomén a hlavní prvek obsahového marketingu. I když samotná tvorba a příprava elektronické publikace zabere nemalé množství času, jeho následná propagace je minimálně stejně tak důležitá, ne-li podstatnější součást kompletní strategie. Pojďme si společně připomenout možnosti, jež vám pomohou e-book rozšířit mezi vaši cílovou skupinu.
Najděte oborové autority a oslovte je
Pokud se nacházíte v situaci, kdy už je e-book skoro hotový, máte ideální příležitost oslovit vlivné oborové autority. Dejte jim možnost váš e-book zhodnotit a poproste je o zpětnou vazbu. Nejenže tím získáte cenné informace, ale reference od oborové autority podpoří i vaši důvěryhodnost. Až budete e-book propagovat, můžete tyto reference ve zkrácené formě využít. Čím více zapojíte do tvorby vlivné autority z oboru a dáte jim možnost se k e-booku vyjádřit, nebo ho dokonce upravovat, tím větší máte šance, že se o vámi připravované knížce zmíní na svém webu a sociálních sítích. Pěknou metodu, jak v podobném případě efektivně postupovat, popsal Josef Kadlec v guest postu na webu podnikanivusa.com.
Vytvořte promo video
Dalším dobrým tipem, jak e-book propagovat, je tvorba promo videa. Jednak máte šanci oslovit další lidi skrze YouTube.com, ale je to i skvělý způsob, jak v krátkosti posluchačům vysvětlit, o čem vaše nová knížka bude. Můžete promo video umístit na landing page s výzvou ke stažení samotného e-booku. Uvidíte, že konverze budou lepší, než kdybyste žádné video nevytvořili.
Podpořte propagaci e-booku guest posty
Nezapomeňte, že vaším cílem je oslovit co nejvíce lidí z vaší cílové skupiny. A ti se nenachází pouze na vašem webu. Zkuste se pořádně zamyslet, kde by se mohla vyskytovat vaše ideální cílová skupina, a podle toho oslovte množství vhodných webů. Nabídněte jim, že o tématu, kterého se týká váš e-book, napíšete guest post a z něj na svůj e-book nenápadně odkažte nebo se o něm zmiňte. Jedině tak, že se o vás budou zmiňovat další oborové weby, máte šanci získat velké množství nových emailů.
Nezapomeňte na sílu e-mail marketingu
Máte-li nějakou možnost, jak e-book propagovat e-mailem, udělejte to. Zkuste oslovit své stávající odběratele nebo vlivně nakloněného oborového influencera. Jestliže se rozhodnete oslovit svou stávající databázi odběratelů, určitě chybu také neuděláte. Jednak vám mohou pomoci elektronickou publikaci propagovat (doporučí ji známým), ale hlavně můžete v jejich očích zapůsobit jako větší autorita v oboru – a jsme opět u tolik kýžené důvěry.
Využijte e-book a jeho propagaci na maximum
Potřebujete s tvorbou e-booku nebo jeho propagací pomoci? Rádi vám s obsahovým marketingem poradíme, stačí nás kontaktovat!
Sociální sítě
Bez promo akce na sociálních sítích si dnes už nelze představit propagaci skoro žádného internetového obsahu. Váš e-book by proto neměl být výjimkou. Využijte všechny možnosti, které máte. Pravidelně publikujte příspěvky na všech sociálních sítích. Využíváte pro svou firmu Instagram? Sdílejte úryvky z e-booku na instagramových stories. Na Facebooku můžete využít reklamní formát Facebook Lead Ads, a dostat tak svůj e-book mezi širší publikum.
Váš blog
Nezapomeňte se o svém e-booku zmínit i na hlavním blogu. Napište článek, ve kterém budete e-book propagovat. V různých podobách ho můžete vydat i několikrát. Článek rovnou nasdílejte na sociálních sítích.
Oslovte weby, které nabízejí e-booky zdarma ke stažení
Pokud budete propagovat e-book v češtině, mohl by se vám hodit seznam následujících webů, kam ho můžete zdarma nahrát nebo weby oslovit a o jeho přidání požádat. Tyto weby publikují e-booky zdarma a kromě cenného zpětného odkazu skrze ně můžete šířit svůj e-book dál. Seznam webů, které dávají možnost nahrát e-book v České republice, je níže. Znáte nějaký další? Rádi se o nich dozvíme v komentáři.
Zorganizujte webinář nebo jakoukoliv „živou“ událost
Organizací podobného setkání můžete výborně využít obsah e-booku. V jednom z minulých článků jsme se zmínili o tzv. recyklaci obsahu a právě uspořádání webináře je další skvělou příležitostí, jak obsah z e-book znovu využít. Kromě webinářů se můžete knížku pokusit prezentovat na oborových konferencích.
Vydejte e-book jako audio knihu
Toto už je o něco náročnější krok, ale může se vám vyplatit. Podcasty a audio knihy nabírají v posledních letech na popularitě a pochvalují si je zejména ti, kteří nemají tolik času na čtení. Chcete, aby se váš e-book dostal i k vytíženým jedincům? Načtěte obsah a vydejte ho jako audio knihu.
Vytvořte infografiku s tipy a radami z e-booku
Infografika patří k nejlepším způsobům, jak jednoduše a originálně předat obsah. Na kvalitní infografiku můžete přilákat spoustu zájemců. Navíc si ji snadno připravíte sami. Vypíchněte v ní to nejdůležitější a nechejte prostor pro informace, které se čtenáři dozví v e-booku.
PR – stará dobrá klasika
V době SEO se často zapomíná na staré a osvědčené způsoby propagace – tedy například klasické PR. Nebojte se PR! Napsali jste e-book o nějaké novince? Neváhejte oslovit tiskovou zprávou přední česká média. I kdyby se vám podařilo zaujmout jen zlomek z nich, máte skvělou příležitost, jak svou publikaci lépe zviditelnit.
V článku jsme vám představili 11 různých způsobů propagace e-booku, které používáme. Jestliže vás napadnou nějaké další možnosti, budeme moc rádi, když se o ně podělíte v komentářích pod článkem.
Využijte e-book a jeho propagaci na maximum
Potřebujete s tvorbou e-booku nebo jeho propagací pomoci? Rádi vám s obsahovým marketingem poradíme, stačí nás kontaktovat!
Super tipy!!! Právě na jednom e-booku pracuju, tak jich minimálně polovinu určitě využiju. ? Díky.