S týmem pracujete na několika projektech současně. Termíny se blíží, úkoly se hromadí a vy…
S kým jsme se letos potkali na Kafi a marketingu? Top hosté roku 2021
Letos jsme se nad kávou se zkušenými marketéry setkali už šestkrát. Přivítali jsme hosty z různých oblastí a povídali si s nimi o jejich přístupu k marketingu, zákulisních aktivitách a konkrétních fíglech i přešlapech.
Přes prázdniny máme pauzu, ale už pro vás chystáme zářijovou akci. Do té doby se můžete podívat na záznam všech setkání nebo si je poslechnout jako podcasty.
S kým jsme si letos popovídali o marketingu?
S Janem Skalickým a Romanem Dobiášem jsme v lednu zabrousili na téma affiliate marketing. Jan je marketingovým ředitelem e-shopu 4home.cz, Roman vede českou pobočku společnosti affiliate sítě Dognet. Dozvěděli jsme se, že to rozhodně není strategie pro každého, a pokud se pro ni rozhodnete, vyžaduje dostatek času a péče na to, než se dostaví první úspěchy.
V únoru jsme přivítali Jakuba Stupku z Ecomailu. Jakub nám mimo jiné prozradil, jak vybudovat start-up bez investora, jakými způsoby posilují značku nebo jak se liší marketing tažený produktem od produktu taženého marketingem.
Anna Zemanová z Díky, že můžem byla naším březnovým hostem. Podělila se s námi o konkrétní nápady a „hacky“, jak dělat nápaditý a úspěšný marketing s minimálním rozpočtem – např. komunikace akcí prostřednictvím profilových fotografií nebo využívání nových formátů, jako jsou třeba Instagram Reels.
V dubnu jsme si povídali s Milanem Šmídem ze Zásilkovny. „Snažíme se neustále ptát, co bychom mohli udělat nového“ – tak by se dala shrnout strategie, kterou v marketingu Milan a jeho tým razí. Ať už je to podcast, nebo představování výdejních míst, o nové přístupy a zajímavé nápady nebyla nouze.
Květnové Kafe a marketing bylo ve znamení hudby, konkrétně té kytarové. Přivítali jsme Filipa Černého z Kytary.cz. Obsahový marketing je jejich silná stránka, což Filip doložil úspěchem časopisu Frontman i YT pořadem On-air, který je z jejich nabídky ten nejúspěšnější. Vtipné i trefné bylo také přirovnání obsahového marketingu k hypotéce: „Zatímco do výkonnostní reklamy rychle naleješ prachy, a buď se ti to vrátí, nebo ti je to sežere, obsah je hypotéka, kde člověk dlouho platí – a pak je to celý tvoje.“
Do zákulisí fashion marketingu nás v červnu vzal Jaroslav Kaucký, marketingový ředitel módní skupiny UrbanStore, Bibloo a teď už i Zoot. Mluvili jsme třeba o tom, jak se nákupní chování vlivem pandemie změnilo nebo proč je důležité detailně vyhodnocovat prodeje a jak na základě toho vytvořit segmentaci zákazníků a komunikaci s nimi odlišit. Jak přistupují k retenci, která je dle Jaroslavových slov obrovský problém? Pusťte si rozhovor ze záznamu nebo si ho poslechněte jako podcast.
A která setkání patří mezi nejúspěšnější dle členů našeho úlu?
„Mně se nejvíc líbila Anna Zemanová, protože a) byla z nezisku, b) nasdílela hodně konkrétních nápadů a hacků, c) nejvíc mi utkvěl a líbí se mi nápad na výměnu profilovky při různých zajímavých příležitostech = organicky bez investic velký dosah.“
– Pavlína, včeliští asistentka
„Bavily mě Kytary.cz, sympatický mi byl host i jeho přístup k marketingu, ve kterém jsem se mohl zhlédnout. Perfektní bylo také srovnání obsahu a hypotéky.“
– Honza, obsahový stratég
„Stejně jako Pavlínu mě nejvíc vtáhlo březnové Kafe a marketing s Annou Zemanovou. Obdivuju její energii, zápal pro věc i pokoru. Nadchly mě kreativní tipy pro nízkonákladový marketing. Jediné, co mě mrzelo, je, že nepřišla řeč na kulajdy.“
– Martina, copywriterka a korektorka
„Užila jsem téma fashion marketingu. Oceňuju, že Jaroslav Kaucký ukázal podrobná čísla a otevřeně mluvil o tom, jak svůj byznys dělají.“
– Bára, projektová a account manažerka
„Zaujal mě Milan ze Zásilkovny, a to především svým zapálením pro vše, co dělá. To je pro úspěšný marketing podle mě hrozně důležité. Je vidět, že si potrpí na kvalitě a vyžaduje ji i od ostatních kolegů. Obdivuji, jak zvládá řídit marketing na tolika trzích, natáčí skvělý podcast a spoustu dalších věcí.“
– Josef, zakladatel Včeliště
A kdo z hostů Kafe a marketingu uvízl v paměti vám? Napište nám o tom do komentářů.
Nenechte si ujít zářijové Kafe a marketing
Chcete být první, komu dáme vědět, na jakého hosta se můžete těšit po prázdninách? Zapište se na naši čekací listinu.
0 komentářů k zobrazení